Hjälpa vänner & pjs mys

I morse när jag släppt av N på pre.school, åkte jag till Jewel för att handla blommor och choklad. Jag hade nämligen tidigare på morgonen fått ett meddelande från Emma, som skrev om inte jag kunde komma förbi med blommor och choklad till hennes Vmamma, då Emma ville muntra upp henne. Hon hade nämligen igår kommit hem gråtandes, då hennes mormor är väldigt sjuk. Så såklart jag ställde upp för henne! 

När jag kom fram lämnade jag över grejerna jag köpt och sedan gick vi in på Emmas rum och pratade! Vi hade tänkt att kolla på vår bucket list men Emmas dator gick sönder eller något, så det kunde vi tyvärr inte göra. Vi satt istället då och pratade i ca en timme. Sedan behövde jag åka hem för att fixa med barnens sängkläder och sedan åka och hämta N. 
 
När jag hämtat upp N sa han att det var pjs day i skolan, vilket jag helt hade glömt, så han hade inte sin pyjamas på sig, utan vanliga kläder. Jag sa då att vi kunde ha våran egna pyjamasday, vilket han blev jätteglad för! Han lös upp som en sol!  Så när vi kom hem bytte vi båda om till våra pyjamaser. Sedan frågade jag honom vad han ville ha för lunch, men ingenting vi hade ville han ha, så vi åkte till Jewel i våra pyjamaser och köpte bröd och frukt som han ville ha.
 
Efter det fick jag ett sms från grannen som frågade om han ville komma över på playdate, och det ville han. Så gick över med honom dit. Han kommer dock hem igen om ca 30 minuter! 
 
Jag pratade även med N om att det ska bli så skönt med sommar. N sa då att detta kommer bli den bästa sommaren eftersom jag är här. Blev så glad! Jag berättade även att jag ska åka in till Chicago på fredag, och N ville så gärna följa med. Jag sa att han inte kunde det, men att vi kanske någon annan gång kunde åka in dit. DÅ sa han "I wanna go to Chicago with only you and Will. Not our parents!". Då sa jag att det kanske vi skulle kunna göra, men att jag måste prata med C & C först. Då sa han att han också vill sova kvar där, för att han vill sova med mig. Så sjukt gullig. Blir så glad av att höra sådant! 
 
Nu ska jag ta en snabbdusch innan N kommer hem och vi ska gå och möta W vid bussen. Ikväll ska jag förmodligen över till Emma om inte familjen fortfarande är rädd för att jag ska smitta de med min sjukdom, som dock ska vara borta nu! 
 











































Blommorna och chokladen jag köpte. Dock bild från Emmas blogg


Kommentarer
Mamma

Åhhh vad gulliga ni är tillsammans. Jag vill oxå vara själv med dig och sova i din säng... 😜❤❤❤

2013-02-06 @ 22:15:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0