Jättemyckettextsomjagvetattnivillläsa

Jaa-ni, trogna bloggläsare. Bloggandet förra veckan blev ju sådär måste jag medge. Ska försöka skärpa mig! 
 
Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde förra veckan. Veckan rullade iallfall på. Barnen var både änglar och djävular. Jag var både pigg och trött. Taggad och otaggad.
 
Vad jag iallafall kommer ihåg var att jag och Michelle åkte till gymmet tre gånger förra veckan. Vi gjorde ungefär samma saker alla gångerna. Sprang i 30-40 minuter på band och gjorde sedan ben, mag och armövningar. 1.5-2 timmars träning var dag. Helt OK! 
 
Hade även LCC mötet med de andra au pairerna, som jag redan berättat om! Kul! 

I måndags så åt vi på en pizzeria i närheten av pojkarnas tennis. Var vår familj och Chris föräldrar. Var mycket gott! Pojkarna fick även massor av "pennys" av farfadern och spelade i spel. De fick några godsedjur var och även en illaluktande, trasig pruttkudde! Lika glada var de för de! 
 
I torsdags så fyllde min lilla sötnöt Will 7 år! Med tanke på att det var mitt i veckan, så firade vi inte honom, konstigt nog, utan han fick bestäma restaurang att gå till. Mina barn älskar verkligen pizza, eftersom att ninja turtles älskar det, så det blev samma restaurang som vi åt på i måndags, med dock annan lokalisering. Barnen var nöjda, mätta och belåtna, och då är jag det också! 
 
Till efterrätt fick man ta "twisted" glass från någon maskin, så det var jag tvungen att prova. Sjukt gott faktiskt! 
 
På fredagen efter jobbet så kom Michelle hit. Vi snackade och skrattade som vanligt. Bestämde sedan vid 9 att åka iväg och äta något. Vi både ville pröva KFC, men det var stängt, oturligtnog, så vi åkte till Wendys istället. Ingen hade provat det, så det blev något nytt trots allt! Dock var det sådär, så är väl inte direkt något man jublade över! Haha. Men vi åt glatt upp maten och åkte sedan vidare till Jewel där vi köpte glass och energidricka! 
 
När vi kom hem så satte vi oss i min säng med varsin dator, tjockade i oss glassen och drack energidrycken, och blev helt hyper. Lite kul dock. Det mindre roliga var att jag råkade slå ut min glass från mitt nattukdbord, så den ramlade fint ner på golvet, och gjorde ett vackert avtryck på heltäcktningsmattan. Gjorde ju inte direkt saken bättre att det var chokladglass, och att mattan är ljus. Nu kommer dock jag, Johanna Godisråttan Granlund, leva kvar i detta rum för alltid! 
 
Michelle var tvungen att vara hemma vid 7 på morgonen, så klockan ställde vi på 6. Med en timmas sömn var ingen av oss direkt pigga, och jag tyckte otroligt synd om min vän som var tvungen att åka hem så tidigt för att jobba. Älskar att jag aldrig behöver jobba helger! 
 
Medan Michelle var hemma och jobbade, passade jag på att duscha och äta frukost. Samtalade även med Carey i ca 2 timmar. Mycket trevligt. Åt sedan lite pizzalunch med barnen och deras barnvakt. Ja, ni hörde rätt, barnvakt. Jag tycker dock att det är lite sjukt att de både ska betala en au pair, och en barnvakt på helgerna, men tur för mig, som blir mer ledig! 
 
Michelle kom över igen vid 5 ungefär. Då var vi hugnriga, som vi alltid är, så tog oss till Subway. Dock, av någon konstig anledning, så blir jag alltid mätt av dessa mackor på ungefär 5 tuggor. Efter 5 minuter, blev jag sedan hungrig igen, men då fick det vara! 
 
Vi åkte hem till mig och snackade med några killar som hade bjudit oss på en fest i Chicago, men i sista stund så ändrade de sig och gick ut på krogen istället. Lite trist, men men. Tycker inte om att bara vara 19. Men vill samtidigt inte bli äldre. Vilket dillemma jag har. 
 
Så vi satt i sängen, återigen, och bara samtalade och fnittrade. Vi var dock ganska sega från fredagen, då vi vart uppe så länge. Vi bestämde oss för att åka till Jewel, igen, för att handla godsaker. Slutade med att vi kom ut med 2 stora burkar nuetella, 3 chipspåsar, en familybag med reeses, en partybag med M&M och salsa till chipsen. Med tanke på att klockan var så mycket, kunde vi heller inte gå självcheckningen, så var tvungen att gå till kassan. Usch vad skämmigt det var att lägga upp alla de där onyttigheterna på bandet... Måste även ha sett kul ut för den storvuxna gubben som satt där, och såg två små, smala flickor köpa så mycket smaskigt! Haha.
 
Väl hemma slängde vi på oss våra pyjamaser och kastade oss i sängen med våra datorer och gick in på någon chatsida. Herregud vad kul det var! Jag och Michelle var så sjukt knäppa, så jag kan inte ens berätta det här. Haha. Roligaste jag vart med om! 
 
Somnade vid 4 ungefär tror jag. 
 
På söndagen gick vi inte ut från rummet på hela dagen. Vi vaknade strax efter 11, och låg bara kvar i sängen. Åt ingen frukost, åt ingen lunch och åt ingen middag. Bara de efterlämnade chipssmulorna och de få skedar av nuetella som fanns kvar. Var konstigt nog inte hungrig. Michelle åkte hem vid halv 9. Då gick jag bara ner och pratade snabbt med familjen om morgondagen och gick sedan upp och lade mig. 
 
Idag började jag jobba klockan 8. Will var redan vaken, så var bara N att väcka. Gick ner och gjorde i ordning frukost, då jag plöstligt blir svag i benen, börjar kallsvettas, blir helt svart för ögonen, och jag bara ramlar ihop. Efter kanske ca 5 minuter "vaknar jag upp" och är helt svag i hela kroppen. Kan knappt röra mig. Som tur var jobbade både Carey och Chris hemma idag, så Carey bad mig att gå och lägga mig tills jag blivit bättre. Efter detta förstår jag verkligen hur viktigt det är med mat och vatten. Jag återhämnade mig ganska snabbt, så efter det åt jag en macka och drack vatten, och kände mig genast lite bättre. 
 
Idag hade det även kommit snö över natten, bara för att jag och Emil igår hade pratat om att vi inte fått någon snö, haha. Så barnen och Chris var ute och skottade snö, och då passade jag på att vila lite. 
 
När barnen kom in igen gick vi ner i källaren och lekte lite. De spelade lite wii och sedan var det dags för lunch. Gjorde i ordning M&C, och jag gjorde ägg och soppa till mig. Åt även några mandariner och drack vatten, så nu känner jag att jag återhämtat mig helt! 
 
Efter det skickade jag ett text till grannen och frågade om hennes son ville komma över och leka med mina barn efter lunch, och det ville de. Jag fixade med tvätten och gick sedan ner och lekte mer med barnen. De ville leka "ninja träning", så jag var deras tränare, som jag alltid är när vi leker denna lek. Jag gjorde som en hinderbana. De tyckte det var jättekul. Jag tog sedan även en gossedjursorm och använde den som lina, där de fick krypa under eller hoppa över. Mycket uppskattat! Vi lekte även "inte nudda mark". 
 
När Cole, killen de skulle leka med, kom över, kom Chris ner och sa att jag fick sluta. Klockan var då lite över 1, och jag slutar i vanliga fall vid 6. 
 
Det är nämligen Martin Luther King day idag. Man firar den dagen som en hyllning av vad han gjorde, eller liknande. Förstår inte riktigt innebörden med det egentligen, men amerikanare är ju amerikanare. Här är iallafall ett litet utdrag från wikipedia, om ni är intresserade av att veta vad dagen handlar om:

Martin Luther King Day is a federal holiday held on the third Monday of January. It celebrates the life and achievements of Martin Luther King Jr., an influential American civil rights leader. He is most well-known for his campaigns to end racial segregation on public transport and for racial equality in the United States.

Så nu sitter jag på mitt rum. Myser. Har det skönt. Har plockat undan allt skräo från i helgen av alla chipspåsar, tomma chokladaskarna och läskburkar. Krypit ner i sängen, och funderar på att sätta på en serie och kanske somna ett tag. 
 
Idag åkte även Emma, den svenska au pairen, mot Amerika. Hon sitter nu på ett plan, för att göra en likadan resa som mig! På fredag kommer hon att anlända till Frankfort! Ska bli så otroligt kul att träffa henne! 
 
Jag och Emil har även pratat mer om när han ska komma hit, och det lutar åt att han kommer hit den 21 Februari till den 25. Ska bli så roligt att träffa honom igen! 
 
Har inte så mycket bilder från veckan, men här kommer några:
 



Mina söta pojkar


Hej!


Vad jag försökte göra till mitt nya godis...


Lek






"Snälla johanna, ladda ner my little pony". Han kollar även på dessa shower. Sötaste!


Det nyaste i legosamlingen




Amerika, amerika hallåååå






Mitt söta födelsedagsbarn






















Wii


Will hade playdate, och skickade sms till Michelle. De tyckte att de var sjukt busiga!


Ninjagoritande


Wendys


Det gick bra!








Hur det ser ut nu... 


Go-lunch


Hej2!


Sista. Vänliga själar får mer än gärna skicka mer


Sov på Subway






Fett arga för att festen blev inställd


Leker glada för det


Blir fulla på energidricka istället


Cirkus


Det var en nyttig lördag det






När man som minst anade


Tvätten är det roligaste 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0