100513 Fredag - 110513 Lördag

Förra helgen var jag som sagt hemma själv. Trots att det var skönt att inte ha massa gapande och skrik från barnen, var det samtidigt tråkigt, ensamt och framförallt läskigt. 
 
Som mina vänner och familj vet, så är jag extremt mörkrädd. Varför vet jag inte. Det bara är något jag är. Tyvärr.
 
Egentligen skulle några tjejer har kommit över på movienight, men jag fick aldrig något svar av min värdmamma, så jag ville inte ta hem de då. Så Katharina och Ash frågade mig om jag ville hänga med till Richardsons för glass, och det ville jag såklart. Så de kom och hämtade upp mig. På Richardsons var även Marina och Dani. 
 
Vid 11 åkte vi hem igen, och var hemma vid 11.30. Då var det verkligen kolmörkt, och jag var livrädd. Jag beslutade först att jag skulle sova i soffan i vardagsrummet, då resten av huset var så mörkt. Men bestämde sedan att behålla lampan lyst där, och kunde på det sättet gå upp på mitt rum! 
 
Dock hörde jag såklart ljud hela natten, och kröp ihop som en liten köttbulle för att jag var så rädd! Haha.
 
På lördagen låg jag kvar i sängen länge, vilket var jätteskönt. Brukar inte kunna göra det, då jag vaknar av barnen, så det var en bonus! 
 
Fick ett sms av Katharina som frågade om jag ville med till mallet, så hon och Ash kom och hämtade upp mig. På mallet träffade vi lite andra tjejer, som jag skrev i ett annat inlägg. Trevligt! 
 
Efter mallet följde Katharina, Ash, Ellie och Dani med mig hem. Vi pysslade lite med Olivias present, som var pengar på ett "hawaii" halsband, då hon åker till blandannat hawaii på sin resemånad. Lyllos! 
 
Vi började fixa oss lite. Målade naglarna, fixade med varandras hår och lyssnade på musik. Supermysigt faktiskt. 
 
Vid 7 drog Ash och Katharina för att fixa något på CSV. Ellie drog tidigare för att hon skulle jobba. Jag tog sedan bilen med Dani och åkte och hämtade upp Karharina och Ash. Vi åkte mot banken, för att jag skulle växla in mina checkar och sedan mot bensinmacken, för jag var tvungen att tanka. Sedan bar vi vidare mot Hooters.
 
Vi var nog uppåt 15 tjejer på Hooters, vilket var skoj! Jag är dock inte så förtjust i maten där, så kyckligen jag beställde hade jag kunnat klara mig utan, då jag blev mätt på "the curly fries". 

Något som var lite kul, var att det var en kille som kom fram till oss tjejer och frågade mig, Ash och Katharina ifall vi jobbade på Hooters, och vad vi gjorde där, om vi spanade killar eller för matens skull. Haha. Ajaaaaa!
 
När vi var klara vid 10, bestämde vi oss för att dra hem till mig och kolla film, så så gjorde vi. Alla skrämde upp varandra i mörkret, så det gjorde att jag blev ännu mer rädd för att vara själv! Haha. 
 
Vi alla myste iallafall upp oss i soffan och på golvet och bänkade oss framför typ världens största tv med "slumdog milionare". Har sett filmen förut, men tycker den är jättebra faktiskt, vilket alla andra också tyckte! 
 
Vid 12 var filmen slut, och alla åkte hem. Det blev kramkalas för Olivia, då det var hennes sista kväll med oss. Lite tråkigt, men får se fram emot NY nu, där vi kommer ses en sista gång för party! 
 
Medan jag fortfarande hörde bilar och röster utifrån, bestämde jag mig för att snabbt springa upp på mitt rum. haha. Låter så barnsligt, men är verkligen jätterädd...
 
Låg och skrev med folk i flera timmar, tills klockan blev 6.30... Frågan var ju hur jag orkade upp på söndagsmorgonen...
 
Hade iallafall en toppenhelg hemma med fina vänner, trots att jag var ensam i ett stort, mörkt hus mitt ute i skogen! Haha.
 

Bild från när vi var på TGIF och firade Cami


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0