Glad!

Idag är det onsdag, vilket betyder att jag hade en lång jobbdag. Lagade middag till barnen som blev brocolipaj. Riktigt god faktiskt! När föräldrarna kom hem, ville K fortfarande bara vara med mig, så slutade med att jag läste godnattsaga för henne och la henne till sängs. Hon ville till och med att jag skulle sova med henne. Hur söt är hon inte?
 
Vi hade i måndags bestämmt att vi, jag, min värdmamma och värdpappa, skulle ha ett möte idag. Jag blev lite smått nervös, då jag inte visste vad mötet skulle gå ut på. Jag har ju tidigare velat haft ett möte om att jag jobbade alldeles för mycket förut, vilket jag inte gör längre, så tänkte inte direkt att jag behövde ett möte, men så blev det. 
 
Jag behövde iallafall inte vara ett dugg nervös för mötet. Det första de sa till mig var hur glada de är över att ha mig här, och att barnen och de verkligen älskar mig. De berättade även hur glada de är att jag ska förlänga, och gav mig massa positiva ord, som att jag är så tålmodig med barnen, och att jag alltid är glad. De sa även att de kan vara dåliga på att säga tack till mig, vilket jag har blivit lite ledsen över, då jag ibland gör mer än jag egentligen behöver, och att inte få något tillbaka. Nu bad de iallafall om ursäkt och berättade hur mycket det betyder för de när jag sätter på diskmaskinen, eller åker och handlar när det är något som saknas i kylen. Blev jätteglad av att höra det och att de uppskattar mig! De berättade även att jag inte behöver ha min curfew på 10 längre, då de märker att jag alltid är i tid. Varför de ville att jag skulle ha min curfew var för att de ville att jag skulle vara pigg och orka med dagen och inte komma hem för sent, men de har sett att jag alltid är i tid och gör som jag ska, så den behövde jag inte ha längre. Då blir jag lite stolt, att jag verkligen har visat upp mig så bra, att de litar på mig och att de gillar mig så pass mycket som de gör =)
 
Nu sitter jag på mitt rum och har kollat yttligare ett avsnitt av idol och kollade även på filmen "21 and over", som jag såg på bio när den kom ut. Lite rolig film.
 
Tidigare idag beställde jag även hem två psykologi böcker jag behöver för min kurs på harvard. Har en inlämning om ca två veckor, så när böckerna kommer är det bara att sätta igång och läsa och börja plugga på riktigt. Kommer kännas konsitgt, men är ändå ganska taggad för det ändå. Vet dock inte när jag kommer ha tid och ork för plugg... Men det fixar jag!
 
Nu är jag grymt trött efter en lång jobbdag. Imorgon är sista jobbdagen för veckan och på fredag åker jag till Kanada över helgen, vilket ska bli otroligt kul. Åker dit med Janni, Katarina och Selina, så vi kommer bli ett fantastiskt gäng på 4 härliga tjejer. Kan inte bli bättre! 
 
Idag är jag glad. Och gick verkligen upp på mitt rum efter denna jobbdag med ett leende på läpparna. Att man kan bli så glad av så lite...
 
Godnatt!


Kommentarer
Marita

Jag blir också så glad när jag läser din blogg och hör att du trivs så bra med din familj där :). Så kul att åka till Kanada! Antar att ni ska se Niagarafallen. Skulle jag också vilja se! Åker ni bil dit? Ha en riktigt bra helg!
Kram från Marita <3

2013-09-26 @ 20:14:01
Marita

Jag blir också så glad när jag läser din blogg och hör att du trivs så bra med din familj där :). Så kul att åka till Kanada! Antar att ni ska se Niagarafallen. Skulle jag också vilja se! Åker ni bil dit? Ha en riktigt bra helg!
Kram från Marita <3

2013-09-26 @ 20:36:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0