Lately

Nu var det ett tag sedan jag skrev, again... Tänkte ta det lite från början nu när jag ändå inte har något bättre för mig. Förra fredagen åkte jag och Janni till mallet efter jobbet och mötte upp julle.
 
När mallet stängde åkte julle hem, men jag och janni ville ju festa (ovanligt...), så janni pratade med någon snubbe på ett college i närheten, så vid 12 på natten åkte vi dit, vilket var ett av de bästa valen vi gjort här i usa tror jag. Var världens fest! Var något som heter "springapalooza", vilket var en hel fest på hela colleget med alla studerande, som festade tillsammans för att fira in våren. Så jäkla häftigt! Vi drog till någon lägenhet och träffade massa folk, drack och gick sedan ut på gården där alla var, ashög musik och massa människor. Var världens festivalkänsla! 
 
Det kom sedan poliser, men de brydde sig inte om oss, men vi fick inte vara ute på gården längre, så festandet fortsatte till 6 på morgonen. Vid 8 åkte vi hem igen och då var det dags för LCC möte på någon vargfarm, där vi kollade på vargar. Lite intressant faktiskt. 
 
På söndagen hade vi egentligen planer att åka till Six flags, men ingen ville med mig och Janni, så vi drog in till Boston istället och bara chillade runt. Åt lite glass och tog en långptomenad till Cambridge. Gick säkert i över 5 timmar under dagen, vilket faktikst var skönt!! Som jag skrev innan firar alla studerande in våren, så det var världens fest inne i Cambridge. Verkade sååå kul! Vill med plugga på college!! Gick iallafall in på Harvard, tog kort med snubben som ska ge tur och köpte glass. Sedan åkte vi hem på kvällen. Mycket bra väder, så var väldans skönt! 
 
Sedan var det yttligare en jobbvecka.
 
Helgen som var, som tydligen var påskhelg, vilket jag inte hade en aning om, då denna familj inte firar påsk, eller någon annan högtid. 

I fredags satt jag bara hemma. Planerna var egentligen att gå ut och äta med Carros föräldrar som är här och hälsar på, men det blev inställt och verkade inte som att någon annan var taggad på att göra något heller, så satt bara hemma, allt för länge. Snackade med en kompis hemma i Sverige till 2 på natten. 
 
Steg upp tidigt på lördagen för att åka till.... SIX FLAGS! Som jag har längtat efter att få åka dit! Jag åkte hemifrån vid 8 för att hämta upp Janni och sedan vidare till Boxford för att hämta upp Sanna, en svensk tjej som vi träffade i Washington, DC. Tog ca 2 timmar att åka dit, vilket kanske låter länge, men gick hyffsat snabbt med bra musik och sällskap i bilen! 
 
Var kanonväder hela dagen, och inte allt för mycket folk, då Six flags öppnade förra helgen för säsongen. Dock var inte alla karuseller öppna, och den jag helst ville åka, som är en slänggunga som är den högsta i hela världen, skulle inte nyöppna förräns i sommar... typiskt! Många karuseller var även trasiga, eller gick sönder under dagen, så var mycket väntan ibland,och fastnade även i några karuseller så "vaktmästaren" eller vad man nu säger, fick komma med sin verktygslåda och fixa problemet! Haha. 
 
Under dagen så åt jag typiska amerikanska läckerheter. Åt korv med pommes till lunch, såklart med en cola som törstsläckare. Köpte sedan en sugerpop eller vad det nu heter, typ som bröstsocker tror jag, fast det är färgat och säkert mycket onyttigare. Sist men inte minst köpte jag en fried dough, japp, ni hörde rätt, friterad deg med massor av florsocker på. Så gott!! Det fick bli min middag. Med andra ord fick jag med hela kostcirkeln under denna dagen, hehe.
 
vi åkte därifrån när det stängde vid 9, och var hemma vid 12, då jag var tvungen att köra hem Sanna och Janni. Mycket kul lördag! 
 
På söndagen träffade jag upp Sanna och Julle på mallet, men det var stängt, så vi drog till Lynnfield och Whole foods och utemallet, som faktiskt var öppet. Köpte mig en bagel och dricka till frukost/lunch. De hade glömt att fixa min dricka, så fick ett presentkort på gratis dricka till nästa gång. Man tackar! 

Julle var tvungen att jobba, då hon åkte hem vid 5. Jag och Sanna rullade vidare till Janni, där jag hämtade upp henne och sedan drog vi till Joes och käkade "Påskmiddag". Fick bli kött och potatismos. Såååå gott! Träffade även 3 andra au pairer där. 

Janni var ledig idag (Måndag, lyckos henne...), så skjutsade henne till tågstationen vid 8. Hon skulle nämligen in till Boston och övernatta hemma hos Jake och sedan se Boston Marathon idag (måndag). 
 
Körde sedan tillbaka Sanna till mallet där jag hämtat upp henne, och sedan åkte jag hem och käkade lite godis jag köpt innan på cvs och satte på avsnitt av VD. Inne på 4e säsongen nu. Kan inte sluta! Pratar till och med om vampyrer hela tiden nu... Typ när vi var på six flags "Han ser ut som en vampyr", "Han skulle kunna vara en vampyr", "Jag glänser i ansiktet när jag är ute i solen, jag kanske är en vampyr", osvosv, haha. 
 
Idag påbörjade jag iallafall min nästsista vecka i denna familj!!!!! såååå jäkla galet!!! 
 
Barnen är lediga från skolan hela veckan då de har lov, lite långtråkigt, men det får gå. Får ta vara på tiden =)
 
Har vart en fin dag, och 40 grader i solen!! Helt sjukt!!! Åkte till lekparken och tog sedan en promenix till beachen =) 
 
Är även aaaaslycklig!! Jag och Sanna pratade om att hon har några semesterdagar kvar, och vill så gärna till CA. Sååå, hon pratade med sin värdmamma idag, och gissa vad??? Hon kan hänga med mig till CALIIII!!!!! Ska bli så jäääkla kul!!! Ååh, längtar!!!!! Nu ska vi bara boka flyget, då vi får bo gratis hos Anton, min kompis från Sverige som nu bor i Santa Monica =) 
 
Detta blev kanske ett lite väl långt inlägg, men kände att jag behövde skriva av mig. Nu ska jag fortsätta kolla på mitt VD, och sedan sova. Börjar 9 imorgon, fast jobbar längre, då min familj tydligen ska på någon husvisning. Aja, jag får sovmorgon.Vet dock ändå att jag kommer vakna tidigt, då jag vaknade i söndagas vid halv 7 av att barnen skrikrer i sina wookietokies och spelar i någon trumpet... Jag är inte bitter inte... 
 
Här kommer lite bilder från någongång. Bilder från Six flags kommer så fort jag laddat upp de =)
 
 
Jag tar på Harvards guldsko, som ska ge mig tur.
 
Myser i solen
 
Barnen hade simlektion
 
Vandring i Boston
 
Springapalooza
 
Mycket folk!
 
Satte upp ölkartonger på väggarna
 
Jag står på en skateboard?
 
Mysigt snack i solen
 
Harvard
 
Några av alla mina skor... Hittade några till efter att jag tog denna bild. Hur ska jag få med mig allt hem??
 
Tomt i garderoben...
 
 
 


Kommentarer
Marita

Hej Johanna! Vad kul att din kompis följer med till CA. Jag har mailat lite med Diane och "förvarnat" henne om att du kanske tar kontakt med henne. Hon blev jätteglad och ser fram emot att du hälsar på dom :) Inga problem att du har med dig en kompis! Hon jobbar dock till 22 maj (hon är lärare) och har sedan sommarledigt. Men hon sa att du är välkommen när du än kommer och hoppas att du hör av dig till henne. Jag har även hennes mobilnr om du skulle behöva. Jag vet att jag har tjatat om detta lite väl mycket men du väljer så klart själv hur du gör. Känn ingen press, he he :)
Ha det så bra nu dessa sista veckor i familjen! Kram från Marita <3

Svar: Hej Marita! Åh, vad snäll du är som har pratat med henne! Jag pratade med Sanna, min vän som följer med till CA, att vi kan stanna där. Skulle vara jättekul! Janni, min kompis här borta i USA, hon är på resemånad som jag då, och hon är i SF den 20Maj, så skulle vara jättekul om vi kunde tajma in det att vara på samma ställe samtidigt =) Jag ska absolut prata med Diane! Tack så jättemycket för all hjälp, du är inte tjatig alls. Uppskattar det jättemycket =) Kram <3
johanna granlund

2014-04-22 @ 17:01:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0