Miami Beach, Florida - SPRING BREAK!

Den 21 Mars åkte alltså jag och min kompanjon Janni till Miami Beach, Flodida. Vi var där i 9 dagar, och festade varje dag, vilket inte är så konstigt kanske när man är där över spring break, där man äntligen fick träffa minst lika galna människor som oss själva, trots att vi alltid kommer att vara värst. 
 
Vädret var dock sådär. Tror vi endast hade två dagar på stranden. En morgon gick vi ner till stranden tidigt, men det blåste och var så kallt att vi inte kunde ligga kvar.
 
Trots att vi festade från morgon till kväll och åter igen varje dag, hann vi med lite annat också. Vi utforskade Miami beach och Miami, vi åkte till ett aligator "zoo" och såg på aligatorer och fick även hålla i en. Vi gjorde även en spontan grej och hoppade fallskärm på 14500 feet, vilket är ca 5000 meter. Så sjukt kul! Lätt det häftigaste jag någonsin gjort! 
 
Har träffat så sjukt roliga människor i Miami och träffade även en killkompis från Eskilstuna som var där på semester med sina killkompisar. De var där för ULTRA, den stora musik festivalen, men det hade inte jag och Janni råd med, tyvärr... Var ändå en sån sjuk upplevelse att vara där under spring break och ULTRA. Något jag aldrig kommer glömma! 
 
Vi bodde även på världens fest hostel, Miami intrenational hostel. Var fest där varje dag, och de fixade även band till alla för 20dollar varje natt för att gå ut och festa. Man kom alltid in som VIP vilket inte var något att klaga på så att säga. På hostelet var det även frukost, lunch och middag inräknat i priset, vilket var helt underbart för två fattiga au pairer som knappt hade råd ens att bo där. Vi åt på hostelet varje måltid, varje dag. 
 
Läget vi bodde på var toppen, då det var mitt i staden fast ändå bara två blocks från stranden, south beach. 
 
Lätt något jag skulle vilja uppleva igen, fast denna gång gärna med bättre väder! 
 
Så svårt att veta vad jag ska skriva, så låter bilderna tala för sig själva.
 
Promenad till stranden

South beach

 
 
 
Jätteblek första dagen

Janni klipper tånaglarna med en vanlig sax, haha

Tagga första kvällen! 

Regn andra dagen...

 
 
Tog oss ett besök till Miami INK

Fick fräcka glajjor och hatt som VIP på nikkibeach dayparty

 
 
 
Besökte alligator zoot genom att åka på rivern

Bäbis alligator

Fågel Roger

 
Annan fågel

 
Skorpion

Mini alligator

Höll i en jag med

 
 
 
Janni och vår vän Mårten från Sverige vi träffade där nere

 
Beach gym, där alla biffar visade upp sig

 
 
 
 
Fest

 
Omringade av killar

 
Fick fotmassage då jag hade så ont i fötterna haha

 
 
Lättklädda (Läs nästan nakna) tjejer dansade

Regn igen

Fest på hostelet

 
 
 
Inte tänkte väl jag på att smörja in fötterna...

 
Några av de tusen band vi fick på alla fester

 
 
 
 
 
 
 
Min Tokeyo-kärlek. KAMBAIIII = skål på japanese

Dansade i regnet efter en utekväll

En hemlös kom på partybussen, men blev sedan utslängd

Påväg till ett väldigt fancy hotell

 
 
 
 
 
På det häftiga hotellet, framför Star Island, där alla stora kändisar har sina hus, med en kall öl i handen. FINT!

Framför star island

Jag och min vän från Eskilstuna, Patrik

 
 
Kom självklart in på VIP bord överallt... ;)

 
 
DAGS FÖR SKYDIVING!!

Jag i den fina overallen

Dags att lyfta! Jag, Janni, Mårten och Martin

Bilden jag har än så länge. Ska ladda över alla bilder från skydivingen nu =)

Min australienske polare

Hittade ett paraply

Fina

 
Sista kvällen

Janni var trött på planet

Nikki beach

 
Våra härliga room mates




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0