Drömmar

Jag har drömt väldigt mycket på sistonde. Nästan varje natt. Jag kan vakna mitt i natten av att vara rädd, och minns hela drömmen, försöker komma ihåg den, somnar om och vaknar helt kallsvettig. I natt drömde jag att jag var på en bar, och träffade på en person som var med en annan tjej och bet henne i kinden. Helt plötsligt var jag i något hus och packade, för jag, min bror, pappa och någon liten flicka skulle åka på semester till Indien. Planet skulle gå 20 över 6 på kvällen, vi bokade biljetterna vid 9 på morgonen. Vi började packa, men sen ville pappa inte åka längre, så han la sig i soffan och sov. När det var en timme kvar till planet skulle lyfta, hade vi fortfarande inte åkt och ingen hade packat färdigt. Pappa säger att det är lugnt och att vi kommer hinna. Den lilla flickan hade inte börjat packa för att hon inte hade någon väska med sig, så jag fick springa upp på övervåningen och hitta en väska till henne. Helt plötsligt var vi på planet, ett litet plan som pappa körde. Sedan minns jag inte mer, men jag vaknade upp rädd och kallsvettig. Som vanligt. 
 
Jag skulle så gärna vilja veta vad mina drömmar betyder. Eller egentligen kanske inte borde veta Har hört att drömmar ska vara ovetande och att man inte ska tänka på de. Det känns ändå som att det är något, som mitt inre försöker säga. Något som jag borde veta, som jag egentligen inte vet, eller något jag inte vill erkänna. Men jag tror samtidigt att det är bra att drömma. Att ha drömmar, innebär att man har något man brinner och lever för, och jag tror att drömmarna man drömmer kanske visar drömmar och tankar som man har innerst inne, fast man inte vågar visa, så man gräver ner de. Eller, jag vet inte. Som jag skrev i tidigare inlägg. Jag skulle vilja vara ett världslexikon, som kan allt. 
 
 
 


Kommentarer
Marita

Spännande dröm du hade. Jag tror ovkdå att drömmar som msn kommer ihåg betyder något. Att ens inre medvetande vill säga något. Men det är nog bara du själv som kan komma på vad den betyder. Jag tycker att det verkar handla om dålig planering inför en resa eller något liknande.... Roligt att läsa att du trivs med jobbet! Kram från Marita

2014-10-19 @ 15:55:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0