sorgligt

denna dagen började inte som vanligt.
Skulle haft någon information om mobbning i aulan halv 9, men när jag kommer till området på SPSP är det något som inte stämmer. lärarna är ledsna, och eleverna är inte alls lika pratglada som vanligt. Mobbning informationen i aulan var inställd och det pga att en kille i SPEI 3an har avlivit.

Mycket tragiskt tycker jag, och även fast jag varken känner eller vet vem pojken var så blev det en känslomässig stund. Känns mycket konstigt att en 18 årig kille bara kan somna in, och aldrig vakna igen...

dagen kommer dock inte att bli så annurlunda på vårat program, men på SPEI kommer de ha rektorer, skolsystrar, kuratorer osv där som de kan prata med. De har även ett rum där de kan skriva saker, lämna saker och bara prata om hur han var som person. Vilket jag tycker är den bra sak, som gör att man kan släppa ut det som man har innombords.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0