Himlen har en annan färg än grå

För första gången under hela december fick jag idag se en glimt av himlen som inte var molnig, dyster och grå. Jag fick se lite färger. Blått, rosa och vitt för att vara korrekt. Tyvärr hann jag endast se färgerna en kort stund, innan det var dags för färgerna att säga godnatt och försvinna mot en, vad vi är vana att se, mörk himmel. Det kändes dock befriande att se att det finns ett ljus i det mörkra.
 
Jag har idag kollat/lyssnat en hel del på musikhjälpen och självklart även bidragit med en slant. Årets tema är "ingen människa ska lämnas utan vård", vilket efter årets pandemi känns väldigt passande. 
 
Jag har nu precis slängt in lite lax i ugnen och sitter och skriver lite på en kurskamrats pyt (praktisk yrkesteori) som jag ska opponera på tills fredag, då vi har seminarium, vilket är det avslutande momentet i praktikkursen. Känns väldigt skönt! 
 
Nu ska jag avsluta detta, fixa klart maten och skriva färdigt opponeringen och sedan ta kväll med O. 
 
Har ingen bild på dagens himmel, men bjuder på en gammal goding. En fin sommarkväll ute i sommarstugan vid Båven. Underbart ju. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0