Nytt men gammalt

För några år sedan fick jag en polaroidkamera av min pappa. På grund av att jag har varit snål ocn inte velat slösa på korten man behöver använda för att skriva ut bilder, har jag ej använt den så mycket. Den 22 januari hittade jag på kameran i en låda och tänkte "det är jättedumt att kameran bara ligger här utan att användas, plus att det är roligare att bläddra genom bilder i handen än på datorn". Så det slutade med att jag tog upp kameran, laddade den och beställde hem mer zink-papper till utskrifter.
 
Varje dag sedan den 22 januari har jag tagit en bild. En bild om dagen, som representerar något. Det kan vara en bild på mina skolböcker om jag pluggat hela dagen, en bild från en promenad jag gått med min vän eller en selfie med min sambo i soffan. På baksidan av varje kort skriver jag datum och en liten sammanfattning från dagen. Som en dagbok fast i bildform. Som min header på denna blogg hette förut "My life in pictures". 
 
Nu behöver jag återgå till läsandet av kurslitteratur till morgondagens seminarium. Det är inte lite som ska läsas kan jag säga... 
 
Lite av de bilder som är min verkliga version av bilddagboken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0