Efter solsken kommer regn

Som det går att tolka från texten, så går det nästan lite för bra nu, så väntar bara på att det ska vända. till det negativa. Sen regnar det även ute NAWS (now as we speak) så det var passande ändå.
 
I fredags slutade engelskakursen vi haft i 10 veckor och idag började en ny, som handlar om konflikthantering och ledarskap (sen var det ett ord till jag inte minns :PP). Under föreläsningen skriver Rebecca till mig och säger att vi fått flera resultat i Ladok, vilket är sidan där våra betyg registreras. Gissa vad? Jag fick alltså VG på grammatiktentan OCH vårt grupparbete vi gjort! Jag har alltså fått VG på tre av tre möjiga? Nej, men VAD är det som HÄNDER? För att få VG i kursen, vilket jag tror är omöjigt med tanke på vad det är för inlämingar som är kvar att bedömmas, behöver jag VG på minst en uppgift till. Håller tummarna för det, men kan ärligt säga att jag blir glad om jag bara fåt G i kursen pga en av de två inlämningar som är kvar att betygsättas var SVÅR. 
 
Hur som. I fredags kom Elin, Maria och Alexandra över till mig. Vi beställde mat, drack lite vuxendricka. spelade spel och pratade. Supermysigt! 
 
I lördags gick jag och Oscar över till Martin dit även Josefine kom. Vi beställde mat, drack vuxendricka, pratade och spelade spel. Lite samma tema som fredagen. Lite senare anslöt även Elin och Simon. Så trevligt! 
 
I söndags åkte jag och Oscar till Assa-gymmet tillsammans med mamma och Anders där det var ett benpass på schemat. Kortlekspass. FYSATAN säger jag bara. Kortleksträning är alltså att man väljer fyra övningar, där en övning är en färg på kortleken. Ex. så väljer vi att vi ska göra armhävningar på ett hjärter. När ex hjärter 10 kommer, är det alltså 10 armhävnignar som ska göras. Vi valde att göra tre olika sätt, där vi gjorde samma fyra övningar 3 gånger, förutom de sista 5 gångerna där vi tog bort några övningar och lade till några andra. Kan säga att jag har haft väldigt svårt att gå idag. Fy. Vill inte ens tänka tanken hur det kommer vara imorgon, då det oftast är dag två som är värst efter benpass...
 
Mamma hörde av sig idag och sa att hon ställt sig i kö till ett danspass. Var länge sen jag tränade med henne, så ställde mig också i kö och vi båda kom in. Hon hämtade upp mig, gav mig en present!? (tror att det var lite mutning??) och så dansade vi loss. Var skönt att röra sig lite och mjuka upp kroppen efter gårdagen och passet var betydligt jobbigare än vad jag trodde att det skulle vara. Kul att träffa mamma <3 
 
Känner att detta inlägg blev lite väl långt, så dags att avrunda. Bjuder på en bild på lilla mig från i helgen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0