hostmedicin och golfbana, 52x3

hallå!
bloggen går sådär va, eller vad säger man.
denna vecka har jag haft lite för mig, eller aa, mycket för mig, så det har självklart fått gått före bloggandet.
Ida har varit uppe i eskilstuna några dagar. Inte träffat henne sedan hösten 2008, så det var ju spännande. gjorde dock inte så mycket. Tog det ganska lugnt, cyklade hit och dit på våra utflyckter genom stora e-tuna, åt på mc donalds på västerleden. gick promenader och så.

Har även varit riktigt förkyld i 2 veckor nu, så har inte kunnat träna, vilket är riktigt tråkigt. är så sugen på att sparka boll, och så kan man inte det för att man är förkyld! är inte det typiskt.... hostandet är det värsta och det är många nätter som jag inte har sovit ett smack för att jag har hostat så mycket. Tar medicin, 2 faktiskt... men vet inte om de gör någon större förbättring...men får hoppas på det så att man kanske kan börja träna nästa vecka igen!

För att komma till nuet, idag var jag mamma och mathias i ekängen och spelade minigolf. det var riktigt kul! jag började bra, fick 2-3 slag på alla hål tills vi kom till kanske hål 10, då det gick upp och ner. Några spikar men även en fullpoängare, vilket i golf inte är bra. Det roliga var att vi alla tre slutade på samma resultat, 52 poäng, vilket vi alla blev nöjda med, och det bästa var ju att det inte blev något gnäll eller bråk om vem som vann då alla kom på samma plats.

Mathias blev dock inte nöjd, och fick för sig att jag hade räknat fel. Så i bilen påväg hem räknade han om ett antal gånger, någon gång fick han 54 och en annan 50. men slutligen efter att han knappat in på miniräknar funktionen på mobilen och jag sagt siffrorna så kom vi fram till att alla hade fått 52 poäng.

Nu sitter jag i soffan, helt svettig av den fuktiga luften. så kvaft! mamma står i köket och fixar mat, ska bli mums med lite food! 2 ½ man är på tv också, och har även kollat på lite höstkläder på nätet. Kan ärligt säga att jag längtar lite granna till de mysiga koftorna och varma brasor med en kopp varm choklad.mmm, hösten är inte helt fel faktiskt!

om ni nu undrar varför jag gör linjer efter varje stycke är det för att det, på något konstigt sätt, inte går att göra stycken på mammas dator...
haha, gjorde en "fin mössa" av ett förstort byxben, från byxor från monki
rea för 20 kr som jag sedan gjorde ett par shorts av. vilket fynd!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0