hemma!

Nu är det måndag, vilket innebär skola igen...
det känns endå som att denna helg ahr varit väldigt lång, kanske för att jag har varit på cup till Åland, vilket var en trevlig tur.

Fredag 15 januari
Kom hem efterskolan och packade klart all suff som jag skulle ha med mig till Åland.
hinner packa allt och mamms skjussar sedan in mig till IP där vi skulle träffas och åka i minbussar till båten.
Bilturen tar längre tid än vi trodde, var tvugna att ta en omväg. Vi tänkte att vi inte skulle åka igenom stockholn eftersom det var fredag efetrmidag och många ska från och till stockholn, så vi åkte någon annan väg som vi då trodde skulle ta kortare tid. Vilket vi inte tror nu i efterhand. Det tog enligt mig 10 timmar, men så mycket var det nog inte, men väldigt lång tid. Nu när vi stod i kön för att åka in på båten blev jag och Emma hellt plöstligt akut kissnödiga...Springer ut från bussen och in i något hus där vi sedan får stå i kö för det fanns bara EN toa :o hur fasen tänker folket som bara sätter ut en toalett i ett informations hus...Vi springer tillbaka till bilen, och vi var nu inte kissnödiga heller, vilket var en lättnad. Bilen åker in i båten, nu är vi påväg!
Laget sätters sig på lediga platser på båten och vilar, men vi står stra<x på fötterna igen och går in på taxfree:n
mamma hade beställt parfym, så det var lika bra att ta det på engång när man endå hade plats i väskan.
Båtturen tar 1 timma och 45 minuter på svensk tid. men 2 timmaro ch 45 minuter på finsktid. ja, nu hade vi nått finskagränsen.

Vi går ner och sätter oss i bilarna, och det tar bara 5 minuter att ta oss med bussarna till hotellet som vi skulle  spendera våra nätter på i 2 dagar. När vi kliver in får vi ett välkommnande av ägaren och hon berättar KORT om hotellet och LÅNGT om hennes liv...

Vi får våra rum och jag ska bo i rum 22 med Emma och Annica (:
Lägger oss trötta och utmattade på sängarna, och packar upp efter ett tag.
Sedan är det lite snack inför morgondagen. Efter det blir det sova för allas del.

Lördag 16 Januari
vaknar halv 8 av att det är spring och skrik i korridoren, Det är Hammarby som ska ha tidig match som redan är uppe. Dock skulle vi ha sen amtch, så vi kunde ju sova lite längre. Men vi var tvugna att gå upp vid 9 för att hinna äta frukost. Sedan blev det slö i sängarna på våra rum igen. 

Hade 3 matcher. 

  • först: 0-0
  • andra: förlorade vi med 2-0
  • tredje: vann med 0-1

När vi kom hem var blev det den äckligaste maten som jag ätit på länge, helt ärligt. det gick inte att äta maten.
Enligt "mattanten" vara det köttfärs direkt från det finska slagteriet, så vi behövde inte ha dåligt samvete, ni kan ju tänka er att hon pratade på sverigefinska oxå...
Efter maten la vi oss på vårt rum, åt godis och gott medans vi kollade på svenska Robinsson.
Därefter blev det snack om matcherna på söndagen, sedan gick vi och lae oss vid halv 12.

söndag 17 Januari
Idag var vi tvugna att gå upp tidigt, hade match halv 10, åt frukost hade snack, gjorde oss i ordning och gick till fotbollshallen.

hade 2 matcher.

  • första: 0-0
  • andra: förlorade med 4-1

Vi hamnade alltså inte på första plats, och inte på pallen heller för den delen. Men vi hade kul, :)
Nu hade vi lämnat hotellet, och var tvugna att vara kvar i fotbollshallen i 5 timmar...
Vilket ingen av oss såg fram emot...

När det bara är en timma kvar tills båten kommer så sätter vi oss i bussarna. 
Väl på båten mår jag redan illa, vilket jag aldrig gör. har aldrig mått dåligt på en båt...
Men vi var tvugna att äta något, så vi går till restaurangen och köper köttbullar...3 pers delar på 20 köttbullar, jag äter 1.

Sen går vi in på taxfree:n och köper lite gott.
Nu fick Annica ett sms om att vi är i sverige. JIPPI! det första jag tänker på är : GRATIS SMS!
haha!

nu väntade bara den långa bilfärden, fast denna gång skulle vi åka genom  Stockholm.

Mamma kom och hämtae mig på IP, och när jag kommer hem får jag en kebab pizza, det var sååå goott!
Det godaste som jag ätit på hela helgen.


Tillbaka till nuet.
Sitter som sagt i skolan och snart är det lunch, bara 10 minuter kvar så jag ska snart avsluta detta inlägg.

Tog några bilder på cupen, så hoppas att jag kommer orka lägga in de!

Kram johanna ♥

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0