fredagsmyset igår

tjudelluuu!

Igår var jag hemma hos Linnea i klassen på en myskväll med massa trevliga människor. Det var jag, Amanda, Sara, Emma, Bella, Therese och Erika som var Linneas andra kompisar som jag aldrig träffat och Abbi och Eliza som är utbytesstudenter från Australien och USA. Har träffat de förut då jag amana och linnea var och fikade. super gulliga är de. det är så kul att prata svenska och höra när de pratat svenska. får en sådan rolig dialekt. Den ena har bara varit här i 2 månader och den andra i frygt ett halvår. men de pratar nästan flytande! det är dock brytningar och lite fel gramatik ex 'och vi har tal nyss' , 'blomman mycket fin' och så vidare. Men det är bara roligt. skulle kunna sitta en hel dag och bara lyssna på de. super roligt!

Blev mycket skratt, prat, mat, och lekar. mätta och belåtna satte vi oss spikade framför tv och kollade idol. alla hoppades på olle, och när det var dags för publiken att välja vem som skulle få sjunga igen så blev det jubel och skrik i vardagsrummet hemma hos linnea. han fick sjunga engång till. super bra var det!

runt halv 11 började erika, therese och bella att röra på sig. och vid kvart i åkte även sara och emma. amanda och jag blev hämtade strax efter 11. myycket trevlig kväll var det. var dock en aning stelt. men kan ju vara för att det var första gången man träffades osv. nästa gång kommer det bli alltmer spralligt (:

Nu ska jag göra mig iordning. har match idag. sista för säsongen. ska bli kul, och ganska skönt. kan fokusera mer på studierna då, och även gå på orksetern som jag missar nu för jag har träningar.


tog inga bilder igår, så får bli en annan liten bild.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0