kort med fatcam

hejhej!

skola idag. usch, trots att det var en kort skoldag var det en av de värsta. har blivit så förbaskat förkyld så det är sinnes. blir galen! Något hände i norge, det var då alla blev sjuka. Nu går alla och hostar, snorar och är hesa, känner sig små hängig och är hemma från skolan. Vet inte hur några vi var i skolan idag...

Fick mig dock ett gott skratt när Sara ska kolla i min mobil, kolla appar o så. Hon ser att jag har en "mirror" app, och frågar om den är bra, och tar därefter upp den och ser med egna ögon att det är precis som att ta kort på sig själv.
Emma som sitter bredvid sara utbrister när hon ser att sara kollar sig i spegeln: "ÅÅÅH!! JAG VILL MED TA ETT KORT MED FATCAM!!!!"

haha, så grymt kul! satt o garvade åt det ett bra tag. så enormt skoj! haha. Emmas försvar blev att hon såg att spegeln som sara speglade sig i var rund, vilket kameran är när man tar kort med fatcam med. haha.

när jag kom hem idag laddade jag ner den appen. var tvungen. Och herregud vad ful man är. Jag och mamma är lite lika varandra, lite väl lika ibland. vi satt o as garvade åt varandra när vi tagit kort med fatcam. herregud vad ful man blir!

städade även mitt rum, tog in posten, plockade upp disken och diskade en stekpanna när jag kom hem! kände mig tvungen efter gårdagens seriösa snack om vad man ska göra här hemma. Hur man ska bete sig och vilka regler man ska ha och så vidare.

Nu ska jag stänga av datorn. Måste plugga till projektredovisningen som är imorgon för ca 100 pers på området i skolan. jag är nervös. eller nje, inte så farligt, men det lär komma, absolut. har bara läst igenom det en gång, och jag känner en viss panik när vi inte ens är klara med avslutet. gooosh!

jag har iallafall vikt över 50 brocsyrer som vi ska ha till våran redovisning imorgon, och tagit fram eventuella kläder tills imorgon. Alla ska ha svarta byxor. sen vet jag inte om jag ska ha en vit blus, it skjorta eller en en röd blus. får se imorgon.

Idag köpte även mamma sånna dära "dragkjedjor-byxor" från vero moda i svart och beige till mig. önskar att jag kunde ha sånna, men jag är för smal. Det blir konstiga väck i ljumsken, så ser jätte konstigt ut. tyvärr. De svarta satt dock bättre än de beiga, men blir nog att byta både. köpte dock ett bar svarta dragkjedjor shorts på vero moda i söndags när jag var på stan och lunchade och pluggade med amanda och linnea. de var bättre, tusen gånger bättre. kom även hem med en beige "clutch" på monki.

nääni, nu blir det plugg. känner att jag vill kunna det någotlunda när det är så många som ska stirra på mig imorgon. jag kommer göra bort mig. det är jag bra på. men får väl vända det till något positivt.

wish me luck, som man säger på engelska.
önska mig lycka till kan man ju med säga dock.


2-3 år gammal bild. men gulliga är ni allt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0