försovning, skadeglädje och allt där i mellan



god lunch små vovvar!

En härlig känsla var det, när man vaknade UTAN ett alarm. Det jobbiga alarmet som är standarden på iPhone. vaknade vid 11.30, hur skönt? tänk er att åka runt jorden så många gånger att ni tappar räkningen. Så skönt var det att få sova ut.

Sova ut fick jag dock göra lite längre igår. Jag gjorde det inte med flit, men det är en sån olycka som kan hända, precis alla. Mitt alarm på mobilen ringde inte, vilket ledde till att jag vaknade klockan 9.13 i ren panik. Ringer min arbetskamrat Evelina och har panik på rösten. Evelina själv skrattar bara, hon brukar göra det när det går dåligt för mig. Det kan ni nog ha sett på facebook. När jag skriver en statusuppdatering om exempelvis att jag ramlat in i en buske med cykeln, sagt något konstigt osvosv så kan man sätta sitt högra finger på att hon är där och gillar händelsen. Men hon är fin, min vän. och duktig som tusan är hon också. Körkort klirrat för henne, den jäveln. Fy tusan så duktig hon är! Hon kommer tillbaka till jobbet strax efter 9, och håller upp ett bevis på att hon klarat teorin, uppkörningen väntade och den klarade hon galant den med.

Nu ska jag fortsätta samtala med mina vänner på den nya, lite sämre facebook-chatten. Imorgon kan det vara så att vi bär av till Oxelösund och leker på Boda Borg. Har själv aldrig vart där, så det skulle vara riktigt kul att få prova på det. Har dock vart ett antal gånger på Arosfortet som ligger i Västerås. Men jag förväntar mig att banorna i Oxelösund är av en annan sort, andra typer av banor.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0