bättre förr

insperationen, vart har du tagit vägen?
Känner att jag, för var dag som går, tappar mer och mer av min påhittighet, för tro det eller ej, men jag har faktiskt en gång varit ganska påhittig, kreativ och fantasifull. Tyvärr försvinner den egenskapen mer och mer med tiden. Jag känner liksom att jag vill göra något, men vad?
Detta slog mig alldeles nyss, när en kontakt som jag började prata med i söndags när jag var ute och partajade på blå.
- "det känns som att man inte har något att göra om man inte festar..."
- "så sant, så sant.."
- "det var så mycket roligare som barn"
- "jo, det var nog det."

det största problemet med mig, är nog att jag inners inne har kvar insperationen, kreativiteten och fantasin, jag har bara inte orken att ta fram den. Idag tillexempel. jag vaknade klockan 12, åt frukost vid 13, och har gått omkring i morgonrock och tofflor hela dagen. Jag känner att jag vill göra något, men orkar helt enkelt inte. Känns som att jag kommer vara den första människan på jorden som tar pension vid 18 års ålder...
här var man ju då lite mindre, och yngre.
kanske ska ta fram flöjten och spela lite?
"ne, fast orken finns ju inte", sa ju det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0