GOD JUL 2011

Igår var det den årligt julafton, vilket jag anser vara en av de mysigare stunerna på året. Man besöker sina nära och kära, äter god mat och får fina presenter.



Iår var det dock en av de stressigare julafon jag vart med om. Med tanke på att jag satt uppe så länge och gick och lade mig så sent som 6.30 på julaftonsmorgonen, sov jag bara 4 timmar och var däför väldigt trött. Tog en snabbdusch, gjorde mig i ordning och sedan kom Åsa, pappas tjej, och hennes barn till oss och åt gröt som pappa hade gjort samt julskinka och bröd. efter det var det lite julklappsöppning och jag fick världens sötaste pyjamas samt toffor av Åsa och hennes barn. SÅÅÅ mysiga! Sedan blev det lite lek och bus innan de drog vidare till Åsas släkt och vi till pappas.


Vid 14.00 var vi hos Tina och Åke, där vi skulle fira jul med pappas släkt. Mat förberedes och lek och bus med Ebba och Erik. När sedan resten av släkten på pappas sida landat hos Tina och Åke, var det dags att sätta på Tv, det var ju förtusan dags att kolla på Kalle Ankas Jul. När det var i princip 10 minuter kvar på Kalle Ankas Jul, knackade  det på dörren. Det var tomten. Ebba och Erik blev extas. Erik som är 13 och Ebba som är 10, säger att de inte trot på tomten, men efter gårdagens uppträdande angående tomten tror jag nästan att de tror att tomten existerar.


Julklappar delades ut och jag och min bror Mathias fick öppna våra paket, med tanke på att vi strax skulle lämna Tina och Åke och resten av släkten för att åka och fira med mammas släkt. Fick ett par mysiga tofflor även här, en bärbar telefonladdare, smycken och en "schwarzkopt professional" hårtork. Även min bror och pappa öppnade sina paket och blev mer än glada.


Därefter blev det en snabb jullunch som bestod av det gamla vanliga, potatis, kötbullar, prinskorv, jansons frestelse, lax, ägg osv. Till jullunchen lekte vi även viskeleken, vilket vet en succé. Alla tyckte det var så kul!


Sedan fick jag och Mathias tacka för oss och jag tog bilen hem till Anders, Maria och Wilmer, där vi skulle fira jul med mammas släkt.


De hade redan börjat äta, så det var bara att sätta sig vid yttligare ett julbord. Trots att magen sa ifrån, tog jag beslutsamt några ynka köttbullar, som mormor tillagat med kärlek. Mormors köttbullar är utan tvekan det bästa på julbordet!


Sedan blev det lite lek med Wilmer och strax därefter kom tomten på besök. Wilmer, som bara är 2 år gammal, reagerade på det sätt som vi räknat med, han blev rädd och höll sig nära sin mamma Maria hela tiden.


När julklappsutdelningen var klar både från tomten och de som låg under granen var det julklappsöppning. Jag fick smycken, två tider för spa, pengar, mobilskal, smink, kläder, parfym, grejer från "the body shop" och lite annat småt och gott. Julen var mer än lyckad.


Det var vid den här punkten som jag började känna av min trötthet. ögonen fladdrade mellan att vara vaken och sova lite när som. Trots det började vi dansa runt sofforna i ring och Wilmer skrattade som aldrig förr! Han är så söt, så vet inte vart jag ska ta vägen!


Snart var det dags för vår lilla charmör att lägga sig, och då beslutade jag, Mathias och mamma att strax åka hem. Jag körde hem mamma till sig, sa hejdå och sedan åkte jag och Mathias hem till pappa. VI hann bara vara hemma i 5minuter innan pappa kom hem. Familjen var samlad igen!


Trots att min jul de senaste 5 åren blivit lite väl stressiga, med tanke på att mina föräldrar inte längre bor tillsammans, så var detta en av de bästa jularna. Glada miner, fina presenter och underbara familjer. För jag har ju ändå turen att ha de två bästa familjerna i hela världen ♥





Det kommer komma ett helt inlägg med bilder från julen, men har inte hunnit redigera de än. SÅ bjuder på en bild på granen med lite paket under som jag tog hos Tina och Åke igår, som är oredigerad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0