Lättnad

Idag är det en sådan dag, då man ärlige extra glad. Det är en dag, då saker liksom släpps från bröstet. Man känner sig liksom 1000 ton lättare och det känns lättare att andas. Den 1/12 2011 klockan 9,23 var dagen då det, med stora gröna bokstäver, stod att jag klarat mitt körkort.

Lyckan är obeskrivlig, känns som att jag drömmer. Jag har mänga gånger, efter misslyckande resultat, tänkt att ge upp. Första gången gick inte, andra gången gick inte och likaså tredje. Jag trodde på uttrycket "tredje gången gillt". Men icke. Från och med denna gång, kommer jag att se upp till ett annat uttryck "fjärde gången gillt"

När jag ringt i princip alla släktingar kändes det som, gick jag till skolan. Tog bussen ner till jobbet, tog bussen hem från jobbet. Åt mat hemma, och tog sedan BILEN, SJÄLV, till hammar, där bea och Robin var. Kollade tv, och vid elva körde jag,till omväxling, hem Robin.

Nu är jag hemma, dricker oboy (kvälls rutin) och har ett stort leende på läpparna. Är så glad!

Imorgon blir det att gå upp tidigt. Klockan 8.15 åker bussen från skolan, till Stockholm och SACOmässan, som tydligen inte är något bra att förvänta sig. Aja, "det blir vad man gör det till". Har jag gjort något bra idag, så kan jag lika gärna fortsätta på det spåret.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0