Studenten och massa annat

Letar efter nått att säga som kan ändra allt, nått mer än det är redan sagt Låten spelas i mina lurar medan jag ligger i solen på framsidan på min tomt i mesta där jag bor. Om två dagar slutar jag skolan, har 10 veckor av ledighet och sedan är det bara ett år kvar tills jag springer fri på gatorna i Eskilstuna. Om ett år är det min tur att ta studeten. Jag och Amanda pratade om det idag medan vi väntade på att får höra lite betyg, strudenten. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över att det bara är ett år kvar. Detta är i praktiken mitt sista sommarlov. Om några veckor är jag i Borlänge och lyssnar på ljuvlig musik. Fasiken vad denna sommar kommer bli bra. Bra, bättre, Peace & love. Så kan mab uttrycka det. Nu gick solen i moln, nu kom den tillbaka. Hoppas inte vädret har rätt, vill intr ha regn och åska. Hatar åska. Är så rädd för set så det finns inte. Imorgon är jag ledig, på fredag står jag i aulan med mina klasspolare och sjunger en ljuvlig stämma till "den blomstertid nu kommer". Prosit, jag är allergisk. I akolan idag kunde jag knappt se för mina röda ögon. Tabletter och ögonsroopar, trodde att jag skulle få slippa det. Men icke, blev i år allergisk mot pollen/gräs. Jippi Jag vet hur du ser ut i inga kläder, texten rullar på i öronen på mig. Nu ska jag sova ett tag, med bikini.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0