se frammåt

asso shiit. bara älskar mitt uppdatering. den måste vara den grymmaste!

under förra året och detta år har bloggare haft "tester/utmaningar". amanda, min vän som jag träffade genom konfirmationen, har börjat köra en sån "utmaning". så jag har tänkt att gör en liknande, där jag varje dag i X antal dagar berättar om mig själv i olika kategorier. på det sättet kommer ni, som läser min ganska värdelösa blogg, att få ett mer grepp om vad jag är för en knasig tjej och samtidigt skriva mer i bloggen så att den är mer levande!

men innan jag börjar med det testet så ska jag berätta lite kort om mig helg!

match i fredags. förlorade stort. mer än så behöver jag inte säga.

igår åkte jag till strängäs där jag skulle tälta med Henric med flera. vi grillar, spelar fotboll och liknande. eftersom jag bara kände henric, och delvis ida som jag gått i samma klass som i lågstadiet, och rasmus och några andra jag umgicks mycket med förra sommaren, våra tider som basket proffs i lundby liksom, så kände jag mig ganska snabbt utanför. jag försökte hänga med i samtalen, men det är svårt när man inte går i samma skola och inte fattar vilka lärare etc som de pratar om.

jag gav det en chans iallafall, och försökte ha ett leende på läpparna. sen dog mobilen, pang boom, så var den död. batter i hade jag, det var skärmen som förstelnades. jobbigt läge. är mitt ute i ingenstans och jag är utan mobil. great. hur skulle jag klara mig, var min första tanke.

i åtanke hade jag hela tiden att jag skulle höra av mig till mamma. men mobilen var död, tänkte inte så långt att jag skulle kunna låna någons mobil. detta slutade med att vid 04.00 när vi skulle lägga oss, kom mamma och hämtade mig. blev lite förvånad när jag hör en röst i ansiktet på mig, och där står mamma. "drömmer jag" tänkte jag. men icke. åkte hem, 2 rådjur såg vi springa över vägen. återblickar från fredags matchen kom upp, då vi körde på ett stackars rådjur som en jägare sedan var tvungen att skjuta. en älg sprang även över vägen den fredags kvällen.

när jag kom hem på morgonen på söndagen, fick jag sova bredvid mammsen. anders hedda och hampus sov nämligen över och de sov i mammas säng, därav fick jag återuppleva gulliga minnen med mamma, då jag delade rum med henne under en 3 års period när vi bodde i en lägenhet i lagersberg. nu är det dock skönt att ha flyttat till ett hus i mesta och ha ett eget rum, ett mycket fint sådant.

helgen som helhet kan jag ge en nolla. den var varken plus eller minus. den är neutral.

nu har en vecka på lovet gått.
"detta är det värsta lovet ever" tänkte jag nyss.
sen kom jag på:

  • jag ska till peace and love
  • jag fyller år
  • jag ska ha en grym fest
  • jag ska sommarjobba för första gången
  • sola och bada

då kom jag på att lovet kommer bli ganska göy andå!

nu har som sagt en vecka på det 10 veckor långa lovet gått. nu ska jag inte blicka bakåt, bara frammåt. detta är mitt sista sommarlov någonsin, och det ska jag ta tillvara på till fullo. jag får helt enkelt göra det bästa av situationen. så imorgon åker jag till morfar för att plugga matte, sen vidare till stan för att träffa amanda!

nu ser vi frammåt, ser frammemot några dagar då ni, kära läsare, kommer få lära mig snäppet bättre.




tjejen jag ska träffa imorgon. love u



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0