øøøøsregn, ikke gøy

hejhej, hallå!

denna dag har varit regnig. regnig och bløt. denna dag som jag sett framemot. skulle åkt till stranden, haft picknik och spelat fotboll, svenskar mot norskar. men så blev det inte. blev att åka till stranden i 10 min, i øsregn. værldens kladdigaste mark. helt geggig!

sedan åt jag med amanda och maria på mc donalds. hade gjort mackepake, men mari och jag førsvann, så blev inte att æta de. iallafall, gott var det. blev en milkshake och två cheeseburgare. haha, jag var helt craaaaasyyy. såhær var det. vi skulle ha en slags underhållning i stællet før fotbollen, så svenskarna skulle hitta på nått før norksarna och tværtom i en kvart. på mc donalds kom jag maria och amanda in på låten "vem ska jag tro på tro på tro på nær" med di leva. fick ett ryck och stællde mig på stolen och sjøng høgt o fint inne på donken.

"sådær skulle du aldrig gøra i sverige" - sa amanda
"johooo du. jag skæmmer alltid ut mig, så det skulle jag lætt gøra!!" - svarade jag
"okej, gør du det, får du 10 kr av mig nær vi kommer hem till sverige" - svarade hon sedan

haha, jag skæmmer alltid ut mig. de som kænner mig bra vet att jag ær helt weird. ærligt. tror att jag kan vara en av de galnaste. i skolan, visst, jag ær en av de tystaste i klassrummen. vågar kanske inte riktigt sæga vad jag tycker och kan vara blyg bland nytt folk och mænniskor som jag inte umgås med i klassen. men nær jag væl kan mitt æmne, nær jag væl vet att jag har rætt och nær jag kænner mig trygg i miljøn jag befinner mig i, med rætt mænniskor osv så kan jag gøra vad som helst. skæmma ut mig så at sæga.

iallafall. tog lite kort, och ångrar stenhårt att jag inte tog med systemkameran min, eller speillrefleks kamera som man skulle sagt på norska! men iphonen får duga, blir bra bilder med den med!

jag och mari kom nyss hem iallafall från renget. tur att jag fick låna ett paraflax av henne idag. annars hade jag vart kørd! senare ska alla tjejer, norska samt svenska, træffas før att æta middag. sedan ær det bowling før de som vill. jag vill, hoppas det ær många som stannar kvar. blir kul!

imorgon, hemfærd och oslo. niiiiiice. 8 åker bussen mot oslo. hemma vid 23.

funderar på att ta en dusch, eller kanske sova ett tag. vore skønt att duscha nu, så att jag slipper gå upp så tidigt imorgon och gøra det... eller kanske inte. kanske skøænt att vakna till...

iallafall, kommer førmodligen inte blogga mer i norge. blir ett snabbt inlægg från bussen nær jag læmnat norskagrænsen, och kommit in på svensk mark!

puss på er!


Kommentarer
Mamsen

Herre min hatt!!!!!!!!!!!!!!!

Hade velat sett dig på Donkan :):):):)

Du är underbar!

Älskar dig!

Puss

2011-04-01 @ 08:37:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0