Robin Nyzell

Robin Nyzell, min vän, 18 år. Idag. 18 år.
Vi gick i samma skola åren 2006-2009. 7-9. Du gick fotbollsklass och Kag gick musikklass. Två inriktningar.

Jobbarkompisar som din pappa och min mamma var, åkte våra familjer på skitsemester till Sälen tillsammans, vilket var första gången jag träffade dig.

Jag kommer så väl ihåg när vi spelade fotboll i korridoren av hotellet och när göteborgaren kom fram och frågade villa vi hejade på i fotboll, och vi frågade om alla verkligen heter Glenn i Göteborg, eftersom han hette det.

Det var lördag, och det var final i melodifestivalen. The ark vann, och du gick runt och sjöng på den hela tiden. Haha.

Vi hade även snöbollskrig, fast du kastade snökocklor på mig. Jätte snällt...

Dagen efter skulle vi åka hem, och du gav mig ditt nummer. Jag blev ledsen när jag upptäckte att du hade skrivit två åttor istället för en. Nummrer hade alltså 11 siffror istället för 10.

Jag fick dock rätt nummer av Rickard, och på det sättet växte vänskapen fram.

Vi båda var dock blyga och vågade inte riktigt hälsa på varann i skolan. Men ändå bestämde vi att du, jag, Emma och Rickard skulle spela fotboll tillsammans en kväll. Och så blev det.

Sedan dess, dagen i Sälen år 2007, har vi haft kontakt och varit bra vänner.

Fråga mig inte hur jag kommer ihåg sådana detaljer. Kan bero på att jag skrivit dagbok sedan jag var 7 år gammal, eller för att du är en alldeles för bra vän för att glömma bort.

Du är en sådan vän, som man liksom inte vill bli av med. Man vill ha dig vid sin sida hela tiden.

Att du är världens bästa kille är det ingen tvivel pm, och kg är inte ensam om att tycka det, då dina vänner har sagt samma sak.

Du bryr dig om alla, och är nog ibland alldeles för snäll.

Du är dig själv, oc vågar sägs vad du Tycker och tänker. Det ät nog det som gör att jag tycker om dig så mycket.

Jag har turen att få vara en del av ditt liv, och jag är nog världens gladaste över att få ha dig i mitt liv.

Du är en av mina bästa vänner, och jag önskar dig bara all lycka som finns. För det är du värd.

Hoppas din dag blir precis som du föreställt dig, och kanske lite bättre. För det är du verkligen värd!

Massa kärlek till dig.
Grattis på din födelsedag, världens bästa Rollefjolle <3

Önskar din jollefjolle



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0