breakfast with Santa

I lördags gick hela familjen upp tidigt för att åka till Schereville, Indiana på "tomtefrukost". Man var tvungen att boka det innan, så man fick säga sitt namn och så prickade de av en. Inne i salen vi var i fanns det 17 bord, med 10 personer vid varje, så det var alltså ganska mycket folk! Det började med att alla barn och deras föräldrar(om de ville) skulle dansa olika danser till antingen vanliga låtar eller jullåtar. Spelade in 3 olika danser, en tror inte jag kommer ladda upp de här, då det är så krångligt... haha.

Sedan kom servitöserna ut med frukost. Såg sådär ut, men brödet och äggröran var supergod. Korven smakade sådär... haha. 

Sedan börjades julmusik spelas i högtalarna och först kom "Frozty the snowman" ut. Alla barnen blev helt tokiga! Haha

Sedan började en annan låt spelas, och "Rudolf the rednosed raindeer" kom ut. Då blev barnen ännu tokigare och började springa fram til honom. Haha

Sedan lekte barnen lite lekar och sedan kom tomten! De flesta barnen blev överlyckliga och sprang snabbt fram och ställde sig i kön, som skulle leda till att få sitta i tomtens knä, medan de allra minsta grät.

Vi hade tur att vi kom ganska tidigt till kön, så behövde inte vänta länge innan det var våran tur. Så tog några kort på först Nate, Will och tomten, sedan med mig, Will, Nate och tomten, och sedan ett på mig och min värdfamilj. 

Vi var på frukosten i ca 2 timmar. Efter det åkte vi hem till Illinois igen, där vi köpte julgran. Åkte till ett jättestort varuhus, där de sålde allt som har med julen att göra. Var stora avdelningar med julpynt, granar, kransar osvosv. När vi hade hittat granen vi ville ha, gick vi och kollade på djur. Jag är ingen djurmänniska, men herre vad söta de där hundvalparna var! Råttorna kan jag ju dock inte säga var så jättesöta...

När vi kom hem somnade jag ett tag och skypade sedan med lite vänner och min familj. Var en jättemysig dag! 


 
 
Frukosten
 
Rudolf the rednosed raindeer 


Frosty the snowman


Mina söta pojkar i tomtens knä


Tomtefrukost i Schereville, Indiana


Otroligt många olika dekorationer till granarna. Alla möjliga färger och saker!


Fanns verkligen alla möjliga granar på det här stället. Man kunde till exempel köpa en upp och nervänd gran!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0