Dagen före Svenska julen

Sitter här på mitt rum, och har det lite jobbigt faktiskt. En liten sak som att se massvis av personer på internet skriva "God Jul" kan skapa så mycket känslor. Längtar hem.
 
Saknar min familj så mycket, och i dessa tider blir det ju inte bättre... Mina vänner är dock så otroligt söta. Många har redan skrivit "God Jul" till mig, och många vill verkligen prata med mig, och få mig att må bättre, vilket är till stor hjälp, trots att jag mer än allt skulle vilja vara hemma i Sverige just nu.
 
Har fruktansvärt ont i huvudet efter att ha gråtit i några timmar. Vet inte vad som hjälper. Känner bara för att bli sådär jätteliten och krypa upp i min mammas knä. Dock är det ju otroligt svårt att bara åka hem sådär, och framför allt att spola tillbaka tiden...
 
Iallafall, idag har barnen här hemma vart helt tokiga. Med tanke på att vi inte ska fira jul i vårt hem, som de alltid brukar göra, kommer tomten redan i natt, vilket den annars gör på natten till den 25e. Barnen har lagt pepparkakor, morötter och mjölk på fat och i en mugg vid granen och har skrivit ett brev till tomten och skrivit ett farväl brev till the elf.  Så gulligt! 
 
Imorgon ska vi gå upp vid 8 och öppna presenter och vid 12 ska vi äta lite snabb brunch och sedan åka iväg till Chris föräldrar, där vi ska fira jul. Vi blir sedan kvar där över natten. Dagen efter ska hela min familjs slkt och min familj till några andra och fira jul, men då åker jag hem, så kommer vara själv på juldagen. Lite trist, men så är det...
 
Idag fyller även min värdpappa år, men det har vi inte direkt firat. Jag sa bara grattis i morse, likaså barnen och Carey. Vi ska fira honom imorgon på julafton istället.
 
Idag var jag även i mallet med michelle, och köpte en svart byxdres och ett halsband till nyår. Köpte även en mysig mössa, precis en sådan som Michelle,  så nu kommer vi se ännu mer ut som tvillingar. 
 
Nu är jag så fruktansvärt trött och har en galen huvudvärk, så måste lägga mig. Ska försöka blogga imorgon efter paketöppningen. Annars önskar jag er alla en riktigt god jul!!! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0