En fredagkväll i Frankfort med Michelle

I fredag så jobbade jag som vanligt. Jobbade till 6 istället för 5, men började samtidigt 9 istället för 8, så det blev samma sak. Sjukt skönt att få sova lite längre!
 
På kvällen blev jag upphämtad av Michelle. Vi åkte in till Frankfort-stad där det var "midnight madness". Alla affärer vad öppna till midnatt, och det var även specialpriser osv. Köpte med mig två grejer till min kära mamma. Nu fattas det bara några grejer till min pappa och bror, men vet vad jag ska köpa så ska göra det kanske imorgon! Måste skicka iväg mitt paket! 
 
Det var iallfall mysigt att gå omkring på gatorna, med all belysning! Staden är så fantastisk vacker! Det är en typisk gammeldags stad, med endast småbutiker, och inredning med äldre stil, Så gulligt! Precis som jagt tycker om det. Ännu en gång fick jag bevis på att jag kommit helt rätt! 
 
Vi stannade på "marknaden" i två timmar, och sedan åkte vi runt lite. Vi visste inte vad vi skulle göra, så körde runt lite vart som helst med hög musik i bilen. Gick in och kollade på någon present till Michelles värdmamma. Sedan ville vi äta något, så vi åkte till Subway, men SÅKLART stänger de precis när vi kommer fram. "fan" -  tänker vi, men åker till ett annat subway i närheten av mig. Men ja, SÅKLART släcker de "open" skylten PRECIS framför ögonen på oss.. Snacka om otur.. och om ni läser de kommande inläggen jag kommer göra, fast som ni då säkert läst, eftersom de kommer före det här i ordningen, så kommer ni märka att vi har haft otur hela veckan... Vi bestämde oss iallfall då för att åka till mcdonalds, så har nu ätit min första snabbmat i USA! Passade även på att käka maten i bilen, så typiskt amerikanskt!!
 
Var hemma igen vid 11 ungefär så gick upp och chattade lite och sov sedan på en gång.
 
Lite bilder från i Fredags
 
 

Den mysiga staden, och Michelle i bakgrunden
 
 
 
 

Inne i en mysig butik
 
 
 
 

Blev bjudna på choklad, kaffe och VIN! Vi båda ångrar att vi inte tackade ja till lite vin sådär på kvällskvisten...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0