Indiana

Idag gick jag upp väldigt tidigt för att vara en söndag. Jag skulle nämligen följa med min värdfamilj till Chris familj i Indiana, så nu är jag ett steg närmare mitt "goal" att besöka minst 7 stater under mitt år! Med tanke på att den staten ligger väldigt nära Illinois, så tog det endast drygt en halvtimme med bil, vilket vad galet skönt! 
 
Kom fram vid 10 ungefär, då vi började dekorera kakor på en gång. Riktigt kul! Hela släkten sa att jag måste vara med på varje julbak, då de tydligen tyckte att jag gjorde enormt fina kakor! Haha, så det var ju kul!
 
Sedan fick barnen kolla på lite julfilmer, och då hörde man musiken från "Askungen", "Piff och puff" och liknande, så kände mig lite som hemma! Haha
 
Var sedan dags för mat, och då åkte Chris mamma iväg till Subway och köpte mat till oss alla, var gott! 
 
Sedan var det dags för lite vila, och jag tror att jag somnade ett tag i soffan. Var så otroligt trött! Kollade även på Amerikansk fotboll på TV, och jag förstod verkligen ingenting... Släkten försökte förklara för mig X antal gånger, men det är så sjukt mycket regler, och linjer, och andra grejer som jag inte alls förstod mig på. Något annat som jag även la märke till var att det var så otroligt mycket reklam på TV! Det var första gången jag kollade på TV i USA, då jag alltid kollar serier, och familjen har inte kanaler på sina TV apparater, utan bara "appar" så att man kan kolla på serier och grejer. Skojar inte när jag säger att programet höll på i 2 minuter, och sedan var det 3 minuters reklam. Så höll det på tills programet var slut. Sjukt!
 
Jag, Carey, Chris pappa och barnen tog sedan en promenad till en lekpark i närheten av farföräldrarna, där barnen fick leka av sig ett tag, innan det var dags för lek och stoj i huset. Var galet fint väder ute idag! Sol och hela 17 grader! Så barnen sprang omkring i endast en tröja, och deras kusin hade bara på sig shorst och tshirt. Otroligt underbart! Dröjer nog dock inte länge innan snön når Illinois, vilket jag ändå tycker är mysigt nu i juletider!
 
Det var sedan dags för middag, då det bjöds på någon god pasta. Satt mycket fint!
 
Fick sedan med mig en stor kartong med kakor hem, med mitt namn på. Kakorna vi bakade var amerikaniserade pepparkakor, fast de var tjocka och mjuka, och inte sådär tunna och knapriga som jag vill ha de. Men det var ganska gott ändå. Längtar dock tills jag får besöka IKEA igen och köpa massvis av julmust och RIKTIGA pepparkakor. 
 
Imorgon ska jag och Michelle ÄNTLIGEN besöka gymmet! Blir upphämtad av henne efter att jag har lämnat Nate på skolan vid 9.30. Otroligt skönt! Köpte en tränings outfit igår, så blir att inviga den! Är faktiskt sjukt taggad! 
 
Nu ska jag gå och göra mig i ordning för att sova och kolla lite serier. 
 
Idag har jag även vart i USA i en månad!! Tänkte göra en "resumé" av vad jag gjort under min första månad här, men det kommer en annan dag. 
 

Min första pepparkaka
 




Nate dekorerar sin gingerbreadman





Några av släkten





Dekoreringssaker


Påväg till lekparken


Alla kakor










 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0