Lördag på IKEA och @ my place med Michelle

Lördagen spenderade jag med Michelle hela dagen. Det började med att vi åkte till IKEA. Vi skulle egentligen ha åkt in till chicago, men blev ändrade planer så det regnade, och kände då att det passade bättre att åka till IKEA en sådan regnig dag. 
 
Vi lånade den ena GPSen i vår ena bil och satte och sedan i Michelles bil och åkte mot IKEA. Det gick super att åka dit. Nära och bra! Vi stannade till på ett ställe först och åt lite frukost. Dyrt, men gud vad det var värt det. Otroligt gott! Tycker bara det är så sjukt att man ska behöva betala skatt på X antal ställen. Så är det ju verkligen inte i Sverige...
 
Vi var på IKEA i drygt 3 timmar. Jag hade sagt att jag endast skulle köpa lite julmust och eventuellt något nytt till mitt rum, kommer hem med sjukt mycket grejer och någon tusenlapp fattigare. Köpte inte bara "någon" sak till migg rum, utan köpte en mysig filt, ljus, "ljusfat", stenar, vit lykta, glasburk, glasskål att lägga mina smycken i, en grej jag ska hänga i min garderob som man lägger sina skor i, "fack" man lägger i sin byrålåda, så man kan dela upp sina saker (sådant jag har hemma hos mamma) + massa godis och julmust! Kan ju erkänna att jag kände mig en aning tjock när jag gick fram till kassan med 6 chokladkakor, 2 påsar med daim, en saftflaska, 2 påsar med chokladbollar, 6 flaskor med julmust, 2 packet med ballerinakakor, 2 påsar med "swedish fish" och två chipspåsar... Men lätt värt det! 
 
Vi åkte sedan hem till mig. Michelle presenterade sig för Chris föräldrar som var över på besök, och så pratade vi lite med mina värdföräldrar. Vi gick sedan upp på mitt rum. Jag satte på min TV för FÖRSTA gången under min tid här i usa.... Haha, helt sjukt... Michelle var en aning avis på mig för att jag har "netflix" och liknande på min TV. Mohahahah ;) Min familj skulle sedan över till våra grannar, så vi hade huset för oss själva. Vi passade på att höja musiken, gå ner i köket och kolla efter mat, åkte iväg till affären och köpte ännu mer chips, godis och B&J glass + lasagne. När vi var hemma satte vi på ugnen och letade sedan efter människor på badoo som ville träffas... haha. Sjukt störda är vi... Vi fick dock napp på en del, men kände sedan inte för att vi orkade röra på oss. Blev även erbjuden att komma på fest, fick adress och allt till honom, men vi orkade inte köra, trots att det bara var 40 minuter ifrån, och viste inte hur vi skulle komma hem om vi skulle dricka. Så stannade hemma och hade sjukt kul! 
 
Vi satte även på chatroulette, som de gamla goda tiderna, haha. På något konstigt vis funkade inte den ameriaknska sidan, så vi var inne på den svenska. Personerna vi stötte på tyckte jag var lite knäpp som snackade på engelska, men fick förklara att min kompis, Michelle, var tysk och inte förstod svenska. Ibland snackade jag dock svenska, och översatte på engelska till Michelle, vilket de tyckte var ännu mer knasigt... 
 
När klockan närmade sig 2, och vi båda satt och grät av skratt, bestämde vi oss för att vi skulle säga byebye till allt, och Michelle åkte hem och jag lade mig och sov. Så sjukt trött! 
 
Dagen var iallafall så sjukt rolig, och jag är så glad över att jag har träffat Michelle! Det är så sjukt hur nära man kommer någon på så kort tid här. Jag menar, i Sverige vet jag fortfarande inte vilka som är mina riktiga vänner. Det går flera år innan man hittar någon som man känner att man passar ihop med. Här har det tagit en månad för mig att lära känna denna tjej. Det känns som att vi har känt varanda i år, när det bara är några veckor. Vi kan skratta och fjanta oss, precis som mina riktiga vänner i Sverige. Är så otroligt glad! 
 
Lite bilder från vår lördag:

IKEA
 
 
 

My place 
 
 

God frukost












Såklart fick man chips till frukost. Inget jag klagar på dock! 


Vår "tomma" vagn... ;)




Utbudet av glass här är ENORMT!











Massor av mongo bilder nedan... haha



















































































 
 


Kommentarer
Michelle

you are the best!!! :)

2012-12-17 @ 05:57:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0