Lyckliga barn = lycklig au pair

Idag är det torsdag, vilket betyder att städerskorna kommer. Egentligen borde jag ju verkligen inte klaga över att ha någon som kommer och städer hela huset, mitt rum och mitt badrum, men det är ändå störande. Mellan klockan 9-12 så är jag ledig, då det inte är några barn hemma. Idag skulle jag vara hemma helt själv, då inte Carey jobbade hemma idag, och jag hade även inte någon tvätt att handskas med, så jag skulle verkligen bara kunna slappa och inte göra någonting. Men då är såklart städerskorna här och ska prata med mig, och väsnas med damsugaren. Gud vilka problem man har här i USA... Haha. 
 
Städerskorna är dock hur charmiga som helst och de har sagt till mig de gånger vi träffats att jag är en jättefin au pair och att barnen ska vara glada som har en sådan bra "barnvakt". Sådant värms att höra :) 
 
Jag lyckades ändå, på något konstigt vänster, somna i ca 10 minuter. Vilken tajming att städerskorna då skulle upp på övervåningen och väsnas och det var min tur att åka och hämta Nate. 
 
Nate var en aning jobbig idag. Som tur är har jag blivit strängare, på ett bättre sätt, så nu lyssnar verkligen barnen på mig när jag säger till på skarpen, vilket de inte riktigt gjorde i början. Så känns ändå skönt att de ÄNTLIGEN börjar visa lite respekt för mig. Jag tror dock att mycket av det handlar om att vi är i juletider, tomtar och julklappar. Pojkarna tror fortfarande på tomtar och nissar, så lyssnar inte pojkarna, är det bara att säga att man ska ringa till tomten och säga att de inte sköter sig. Då blir det tyst på en gång kan jag säga! 
 
Klockan 6, när Chris kom hem, hade han beställt hem pizza, så jag, barnen och Chris åt. Idag är det även en dag då "tomtenissarna" snyger omkring i husen här i USA och kikar hur barnen sköter sig. Så Carey och Chris hade besställt en "nisse", som de slagit in i en kargong, och lagt i deras garderob. Pojkarna har pratat om den där nissen hela veckan, och idag var det äntligen dags att se honom. Nissen var självklart bara en docka, men när Chris sa att barn inte får röra nissen, så förstod barnen att han var "verklig". Lite sött ändå! Haha. Nate utbrast när han såg nissen "Jag trodde han skulle vara stor!". Haha, han är så söt! 
 
Jag åkte även med Nate till "Jewel Osco" idag och handlade lite snacksmys inför imorgon. Mina värdföräldrar ska nämligen bort på kvällen, så jag ska vara barnvakt för första gången på kvällen, vilket innebär att jag även ska lägga dem. Hoppas på att det kommer vara en bra kväll utan massa tjaffs och bråk, såklart. Det ska iallafall bli jättekul att få ta hand om barnen och vara hemma med de själva en hel kväll. Barnen har pratat om denna kväll i över en vecka och är jätte exalterade! Vi ska kolla på någon film, vilket barnen tycker är superspännande, då de inte får kolla film i vanliga fall, då de bara har 30 minuter tv tittande om dagen. De har även bara "desertday" på fredagar och lördagar, vilket innebär att man får äta typ 2 godisbitar. Denna fredag ska de få äta massor av godsaker som jag och Nate köpte idag, och jag har även lovat dem att vi ska till "Dunkin Donuts". Ska bli spännande att äta sin första munk här i USA! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0