Söndag i Chicago med Michelle

Denna söndag har jag spenadet med Michelle, som resten av helgen. Superkul! Hon hämtade upp mig vid 10. Då åkte vi till Starbucks och tog en dricka och åkte sedan mot tågstationen. Michelle brukar ta ett annat tåg än vad jag brukar, men hon frågade om vi skulle ta "mitt" tåg, då det är närmare stan i Chicago, så vi gjorde det. Hon frågade om jag visste när tåget gick, och JA, såklart jag gjorde. Vilket det sedan visade sig att jag inte visste... Väl framme vid stationen betalar jag parkering och vi köper ett weekendpass. Det var inga människor där, men det var inget vi hakade upp oss på. Men när vi kollar på schemat ser vi att tåget går 11.59. Det var ju söndag, och jag har aldrig åkt in till Chicago på söndagar... Typiskt mig! Så klantigt!! Så vi var tvugna att vara på perrongen i en timme... Som tur var hade jag min kamera med mig, så vi skojade oss en hel del med den! 
 
Väl i Chicago besökte vi "Navy pier". Vi gick även till en julmarknad, som var tysk. Det fanns även andra stånd från andra platser i världen, bland annat Sverige, där de sålde våra porslinstomtar, svenska sägner osvosv. Supermysigt! Dock var det så sjukt mycket folk, så vi stannade inte där länge. 
 
Michelle var tvungen att vara hemma till 6, då hon skulle jobba, så vi skyndade oss till ett ställe, där jag köpte en vinterjacka. En likadan som Michelle, så nu kommer vi se ut som tvillingar... Haha. Vi gick även till H&M lite snabbt, där jag fick med mig en klänning, ett par skor, ett par välbehövliga mjukisar och en halsduk. 
 
Det var det vi hann med under vår dag i Chicago. Det var dock lagom, då dagen började sådär, och vi båda var sjukt sega med tanke på att vi var uppe så sent dagen innan. Båda kände sig hägniga, nästan precis som en baksmälla. Inte skönt alltså... 
 
När jag kom hem var det dags för middag. Familjen hade lagat chicken nudle soup, vilket var sjukt gott. Galet gott med något varmt, då jag mådde lite halvrisigt. När de lagt barnen hade jag och familjen även ett samtal om veckan och den kommande veckan. Jag berättade om mina planer inför NYC på nyår, och de hjälpte till att kolla flyg, hotell och liknande. De är så stöttande och hjälpsamma! Det värms verkligen hur mycket de bryr sig om mig! De berättade även för mig vad jag kan och inte kan prata med barnen om. Jag hade nämligen berättat att det vart skottlossnigar på en skola i USA, men det fick jag tydligen inte berätta, då det är ett känsligt ämne. De blev inte arga, men jag blev lite nervös. Dock är det ju sjukt bra att jag vet vad jag kan säga och inte säga :) 
 
Jag fick även tips och hjälp hur jag ska skicka mina presenter till min familj i Sverige. Carey hjälpte mig med tejp, kartong och papper, så nu ska jag bara inhandla de sista presenterna och sedan skicka iväg paketet! 
 
Imorgon ska jag förmodligen gymma med Michelle! Skönt! 
 
Nu ska jag lägga mig, för har fortfarande ont i huvudet och mår sådär... Hoppas verkligen inte att jag kommer bli sjuk till jul och nyår. *Peppar peppar ta i trä...* 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

En  vägg där de har stenar från olika platser i världen... 
 

... Bland annat från Sverige
 

Julmarknaden
 

Ett svenskt stånd
 
Sjukt mycket folk
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0