Värme på vintern

Denna vecka har det vart så galet fint väder! Sjukt skönt! Igår var jag och Nate ute på gården och spelade någon variant av amerikansk fotboll och spelade även baseball. Jag förstod inte riktigt poängen med att bara kasta en boll, och låta Nate springa ca 3 meter. Men han tyckte det var jätteroligt och skrattade hela tiden, så är han nöjd, är jag nöjd! 
 
Jag har även börjat gymma, vilket är sjukt skönt! Började i måndags, och har tränat nu med Michelle varje dag denna vecka (3 gånger). Träningsvärken i magen, ben, rygg och armar är obersklivlig. Jobbigaste är det ju när man måste böja sig ner för att ta upp barnens kläder, bädda sängarna eller inte tala om att gå upp och ner för trappen. En riktigt mardröm... Men känns det, så vet man att man har gjort rätt, och det kommer troligen att visa resultat, så jag är nöjd! Ska nog dock stå över träning imorgon, och bara vila. Känns som att det var ett bra tag sedan jag gjorde det. Haha. Idag var jag föresten på ett Core pass med Michelle, och tusan vad jobbigt det var. Men vad hände med core träningen... core ska handla om mage, men här var det mest riktat åt armar och ben. Vet inte hur många armövningar vi gjorde med de där förbaskade vikterna! Men kul var det! Tränaren som ledde passet, kom fram till mig X antal gånger och sa att jag gjorde "fel". Grejen var den att jag verkligen inte gjorde fel. Gjorde som alla andra. Faktiskt. Hon tyckte nog bara att jag var så bra, för att vara första gången. Det var nog även därför hon gav mig en tröja och något slags proteinpulver till mig. Måste vart så. Hehe.
 
Idag har jag förövrigt haft en riktigt skön dag med pojkarna. Nate har skött sig, och likaså Will. Nate var på playdate i ca 2 timmar, så då passade jag på att fixa med pojkarnas sängar och sedan kollade jag ett avsnitt av en serie och somnade i ca 15 minuter. Det var sedan dags att hämta upp Will vid bussen, och även Nate på sin playdate. När vi kom hem gjorde jag snack, läxor och piano. Sedan fick jag ett text från en granne, som undrade om mina pojkar ville komma över och leka med hennes pojkar. Det ville de, så fick vara själv i yttligare 45 minuter. 
 
Nu har jag slutat för dagen och ska nog strax äta något och sedan sova. Så otroligt seg idag! 
 
Är föresten lite avis på er där hemma med all snö, men tycker synd om mina vänner som har skrivit att de blivit insnöade, haft problem med bilar så de knappt kommit till jobb osvosv. Inget tvivel om att ni kommer få en vit och fin vinter i alla fall! Jag håller fortfarande mina tummar för att det kommer lite vitt på marken även i Frankfort! 
 
Glad kille som kan vara ute i Tshirt på vintern
 
Underbart, soligt väder, på vintern!
 
 
Lekte med löv i mitt hår, haha
 
Mitt gos!
 
Mina "gåvor"
 
Jättetaggad för träning. 


Kommentarer
Maria

Vilka härliga bilder du har tagit Johanna! Det är så roligt att läsa om allt du gör "over there". Det syns att du trivs! Blir lite avundsjuk på ditt varma väder. Här har vi fått ca 2 dm snö nu. Men det är ju vitt och fint ute i alla fall!Ta hand om dig! Kram

2012-12-07 @ 10:34:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0