Vårväder i vintermörker

Idag har det varit världens finaste värder här i Frankfort. Har aldrig varit med om en varm vinter, men idag var det 18 (!!!!) grader, så inte gjorde det något att jag inte köpte vinterjacka i helgen! Haha. 
Carey sa dock nyss, när hon kom in till mig på mitt rum, att det bara kommer vara sådant bra väder några dagar till, förmodligen resten av veckan och sedan kommer det slå till med kallt väder, så får njuta så länge det varar! Klagar dock inte på om det skulle komma in lite snö till jul...
 
Idag var jag även på gymmet med Michelle för första gången. Vi tränade i 1.5 timmar och goosh, vad jobbigt det var! Har inte rört på mig på över ett år, sedan jag slutade med fotbollen förra sommaren, så var död! Dock stolt över att jag gick i en sån där grej, åh, bäst på att förklara känner jag... haha. Man har fötterna som i en plastsak och går... vet inte vad det heter... men gick i det i 20 min med medelmotstånd. Svettades som en gris, var helt skakig i benen efter att jag var klar och kunde knappt gå, men det är värt det! Sprang sedan ett tag på ett band och gjorde därefter några ben och magövningar. Ändå glad över att jag fortfarande har kva ganska mycket styrka i både ben och mage, så bara jag kommer igång och tränar regelbundet, så kommer jag nog strax vara på banan igen! Klarade av en benövning med 120lbs, vilket är X antal kilo över min egen vikt. Lite kul! 
 
Ska träna med Michelle imorgon också. Då ska vi gå på ett pass som heter "muscle cond/step". Verkar vara ett kul och jobbigt pass som jag ser framemot! Jag har som mål att träna minst 4 gånger i veckan. Nu när jag har börjat på detta gym, så får man först 21 gratis dagar, och sedan 4 pass med personlig tränare, så ska försöka utnyttja det så mycket som möjligt! För efter det börjar det som sagt kosta, dock inte en dyr peng, men små pengar i längden blir mycket pengar och för en au pair, med den lönen man tjänar, behöver man hålla i pengarna så mycket det bara går. 
 
Måste även berätta 1 rolig och en tråkig sak som hände med Nate idag. 
 
Det tråkiga: Nate kissade på sig vid frukosten, trots att han innan han kissade på sig sa, att han var kissnödig och att han kommer kissa på sig. Han är allt lustig han...
 
Det roliga: I bilen på väg hem från tennisen sa Nate något gulligt. Han sa att han längtade tills hans 21års dag, för då får han ÄNTLIGEN tugga tuggumi... Haha, tyckte det var så sjukt sött! 
 
Nu ska jag borsta gaddarna och lägga mig ner för att kolla ett avsnitt av någon serie, innan det är dags att sova!
Världens bästa mamma och jag för 3-4 år sedan. Älskar dig så otroligt! Är så stolt över att vara din dotter. Du är bäst. Världsbäst ♥
 


Kommentarer
Mamma

Älskling, DU gör mig så stolt! Love you❤

2012-12-04 @ 14:02:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0