Rosenblad från Eifeltornet i Frankrike som Au Pair i USA

Det märks att det var ett bra tag sedan jag var inne på datorn och skrev ett blogginlägg. Hela sidan är förtusan omgjord. Förstår knappt någonting. Känner mig lika borta som man gör när det är en ny "sida" som blir poppis. Lunar, kamrat, snuttis, bilddagboken och facebook är några exempel som jag provat på i mina dagar.

Igår var det hyffsat fint väder ute under en stund. Då passade jag på att ta fram kameran, som mer eller mindre har legat och samlat damm under en längre tid. Tog lite bilder på en fin ros jag hittade i en av våra rabatter på tomten hemma hos min far.

Jag var även en aning trög igår. När det är sommarlov, är det lätt att man glömmer bort vilken dag det är, trots att man jobbar. Igår gjorde jag ett sådant misstag att jag misstog mig att det var tisdag. Jag hade nämligen fått ett mail från min eventuella familj i chicago om att de ville prata med mig en gång till, fast via skype denna gång, tisdagen den 17 Juli. Jag svarade glatt tillbaka att jag gärna ville prata med de idag (tisdag), och skickade iväg mailet. Jag duschade, gjorde mig i ordning, blev nervös, åt och loggade in på skype. Klockan blev 18.45, klockan blev 19.00, klockan blev 19.15, klockan blev 19.30 och klockan blev 19.45. "vad tusan, skulle de inte ringa?!". Jag blev lite orolig och tänkte att de kanske hade glömt bort mig eller inte fått mitt svar på mailet. Så jag loggade in på min hotmail, läste igenom det jag skickat till dem, kollade på dagens datum och insåg att det inte alls var tisdag utan måndag. Jag hade alltså suttit och väntat på ingenting och blivit nervös i onödan. Sånt som kan hända en dag i mitt liv.

Idag är jag iallafall redo att prata med den underbara familjen i chicago. Är verkligen sjukt taggad på att åka iväg nu.

Fyller även om två dagar, vilket jag inte alls känner av egentligen. Det enda som bevisar på att jag fyller år snart, är det dåliga vädret. Regnet bara öser och öser ner. Inte så konstigt kanske med tanke på att det är fruntimsveckan och att det alltid, i mina 18, snart 19 år på jorden, har regnat på min födelsedag.

Sade till min bror för någon dag sedan att, om det INTE regnar på min födelsedag ska jag åka till Frankrike och hoppa från Eifeltornet. Dock kommer jag bara gå upp på första trappsteget och hoppa ner. Inga självmordstankar här inte, mer som en rolig sak. Dock är det mer prat än handlande i min värld, så det lär ju inte bli av, varken jag vill det eller inte.

Något som dock kommer bli av är att åka till USA. Som jag längtar...

Bjuder på några av bilderna jag tog igår.

Puss & kram
 
 
 
 


Kommentarer
mamma

Underbara du! Fina bilder! Puss

2012-07-17 @ 15:13:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0