Första natten hos min vfamilj

Dagen som jag har väntat på i så många månader, var änligen kommen idag. Klockan 9 satt jag i en minibuss med 4 andra på väg till La Guardia flygplats i NY. Jag skulle nämligen ta flyget mot Chicago och min värdfamilj! 
 
Trots att jag fick panik över att jag inte visste hur jag skulle checka in, vart jag skulle gå och vart jag skulle äta, så gick det finfint. Satt inne på flygplatsen i tre timmar och lyssnade på lite musik och väntade på att planet äntligen skulle lyfta. 
 
16B var min plats. På 16A satt en sjukt flygrädd man i kanske 30års åldern. Han skakade, kramade åt sitt handstöd och drog ner "fönstret". Stackarn.
 
När planet väl landat, blev jag lättad. Nu återstod det bara att hämta sitt bagage och möta upp min vpappa. Det var inga problem, då pappan är så lång, så såg han på långt håll. Jag kramade om honom och sedan väntade vi på mitt bagage. Jag hade verkligen förvarnat mig själv om att bilresan hem till familjen skulle bli stel, men det hade jag fel om. Vi pratade nästan hela bilresan om lite smått och gott, vilket var sjukt skönt! 
 
När vi väl svängde in på gatan vi bor på, blev jag sjukt nervös, men satt samtidigt och log som en idiot för mig själv... När vi kört in bilen i garaget, såg jag att den minsta killen stod i fönstret, var jätteglad och vinkade åt mig. Han kom sedan och mötte mig i dörren tillsammans med Julia, deras nuvarande svenska au pair. De hade satt upp en "welcome" skylt i vardagsrummet med de gula och blåa färgerna. Den minsta killen N hade även gjort ett halsband till mig, gjort en girlang med mitt namn på i olika bokstäver i mitt rum, samt en tecknig och ett "brev". Sjukt sött! Kändes otroligt bra att bli välkommen på ett sådant sätt!
 
Pojkarna visade mig sedan runt i huset. Vi stannade till i källaren, där de har HELA undervåningen som ett megastort lekrum. Där sparkade vi lite boll och spelade lite basket. Trodde att pojkarna skulle vara lite småblyga, men de tog för sig och det känns redan nu som att vi kommer bra överens och att de trivs med mig, vilket känns sjukt bra! 
 
Det var sedan dags för middag. Det blev en slags kycklingtaco, vilket var otroligt gott! 
 
Efter det visade min värdmamma mig runt lite mer i huset på de ställen där pojkarna inte visat mig. Sedan lekte jag lite mer med pojkarna och sedan var det dags för dem att sova. 
 
Jag har inte orkat packa upp mina grejer än, utan sitter och halvsover i min sköna säng. Känns ganska lyxigt att få sova i en megastor och skön säng, efter att ha fått plågats på en prasslig våningssäng i några dagar. 
 
Skypade nyss även lite snabbt med Emil. Han var sjukt glad över allt och att familjen välkomnat honom fint, vilket känns skönt för mig också! 
 
Nu ska jag sova. är sjukt trött! Imorgon ska jag jobba tillsammans med Julia och vara hemma med den minsta killen. Vi ska gå till biblioteket. Ska bli superkul! Julia sa att vi ska gå runt 11, och att jag inte behöver gå upp vid 8 som de ska gå upp, men känner att jag lika gärna kan komma in i dessa vanor på en gång. Jag tror inte heller att jag kommer att sova så länge! 
 
Är så sjukt glad över att jag tog den här chansen att åka som au pair. Allt känns så otroligt bra och känner att familjen jag hamnat i är 100% rätt. Kan inte mer än att vara världens lyckligaste!
 
 
 
 
 
De fina grejerna det donat med + Sverigeskylten, som jag inte har på bild.


Kommentarer
Marita Andersson

Hej Johanna!
Så roligt att höra att allt gick bra med flyget och att du fick ett så bra välkomnande i din nya familj :) Ha en bra dag idag "over there" :)Kram från Marita

2012-11-09 @ 11:00:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0