Nate-Fredag och Chicagomys

I fredags så var jag hemma med Nate. Vi åkte till biblioteket, vilket Julia gjorde med Nate på fredagar jämt. Det var dock sååå svårt att hitta dit, med tanke på att de bygger om i stan, så fick åka in på massor av gator, men tillslut hittade jag rätt, efter att ha åkt fel 7/8 gissningar. Det är nämligen så, att trots att vi bor i ett sådant litet samhälle, så finns det så sjukt många olika vägar. Så först kan man välja höger eller vänster. Väljer man vänster så finns det 2 olika vägar att välja på och väljer man höger, så är det samma alternativ. Sen är det två alternativ igen på dessa vägar. Blir tokig på detta, men som sagt, tillslut kom vi rätt. På sista försöket... Nate lånade iallafall 5 böcker, varav en enda inte handlade om Spiderman, star wars eller Ninjago... och 1 film. Vi åkte sedan hem och jag läste lite för honom och gjorde mat. 
 
Här nedan är lite bilder på Nate när han åker på sin sparkcykel. Så söt. Haha

 














Så sjukt söt!




















 

Halloween dekorationer






Hej kanintanden (?!)


Hej igen!




Vet inte hur många sådana bilder Nate tog... han är ju så liten, så han kunde liksom inte sikta på vad han tog kort på. Vilket syns i bilderna!
















E:et hade ramlat ner. Yes


Lite rundvandring








Nya fotografen







M
Min sötnos








Gatan




I lördags, så åkte jag in till Chicago. Skulle möta upp Michelle som bor i samma område som mig, plus två av hennes kompisar. Skulle även ha mött upp en annan tjej som jag träffade på Training School, men det var så sjukt mycket fok i Chicago denna helg, så vi kunde helt enkelt inte mötas upp!

Iallafall. Jag kände mig ganska stolt när jag lyckats ta mig in till Chicago. SJÄLV! Åkte själv till tågstationen, köpte parkeringsbiljett och tågbiljett, satt på tåget, kom fram, och gick i si sådär en halvtimme innan jag träffade på tjejerna. Det skulle vara en parad i staden, en slags julparad, så det var därför det var så sjukt mycket folk! 

Vi gick först omkring lite på stan, och bestämde oss sedan för att gå till Starbucks. Men, eftersom det var så mycket folk på stan, så var det fullt. Så gick till ett annat ställe istället och köpte glass. Inte det bästa kanske, med tanke på att det var så sjukt kallt och att jag redan frös innan jag påbörjade den där glassen. Men fytusan vad gott det var. Var som mjukglass och ett tillbehör till i den. Jag valde mitt nya favoritgodis: Reenes, eller hur det stavas. Sjukt mumsigt!

Sedan ville Michelle och Helena gå till Starbucks iallafall, så vi gick till ett annat, där det med var sjukligt lång kö, men var skönt att få värma sig lite! 

Folk började röra på sig där utanför, så vi trodde att paraden skulle sätta igång, så vi sprang med ut. Folk började skrika och barn skrattade. Men började parande? Nä. Vi fick stå där ute i nästan två timmar innan paraden började. Men det var ändå värt det. Var sååå mycket folk. Och det är sååå vackert i Chicago på kvällen. Allt ljus! 

Barnen blev som tokiga när alla dessa Diseny-figurer kom marcherandes på gatan, och sedan kom någon Disneychanel-kändis, som tydligen är med i något program, och alla barn skrek av lycka. Hörde ett barn skrika "I looove heeer!!! She is the best acter ever!!!!" Eller något i den stilen. Så söt! Haha

Två timmar höll showen på och sedan drog vi och käkade tacos på något mexicanst ställe. Sedan åkte Susan och Helena hem, men jag och Michelle gick runt på stan. Affärerna skulle nämligen inte stänga förrän klockan 10pm. 

Vi gick till Victorias Secret, och jag fick med mig hem 3 duschgrejer. Stötte även på en kille/man där inne, som stoppade mig och sa hej. Svarade med ett hej. Sedan sa han "vad gör du här? Du behöver väl ingenting? Du är redan så vacker!". Jahaja, tacktack. Vill dock lukta gott. Men tack ändå.

Sedan gick jag och Michelle ner för bron, och satt vid vattnet och kollade på alla byggnader och bara pratade. Kan fortfarande inte smällta att jag är i USA. Jag BOR i USA! Det är så galet! Bor liksom en timme ifrån en av USAs vackraste städer. Otroligt.

Klockan strax innan 11, bestämde vi oss för att gå mot tåget. Vå tog dock inte samma linje, så vi delade upp oss   millenium park. När jag väl satt på tåget hem, vet jag inte hur många gånger jag nickade till. Var så sjukt trött, men kunde inte somna, för var tvungen att räkna stationerna, då jag aldrig hade åkt själv förut, och när det är mörkt är det svårt att veta vart man är. Som tur var somnade jag varken på tåget eller i bilen hem. 

Hade verkligen en toppendag i Chicago. Gud så bra jag trivs här!

Idag har jag bara tagit det lugnt. Eller ja, försökt. Båda pojkarna hade kompisar över här idag, så kunde ju inte direkt sova. De lät som tusan... Som tur var, var de borta i kyrkan i nästan 2 timmar, och sedan åkte de iväg på ärenden, så det var ganska lugnt ändå.

Åt sedan middag med familjen, hjälpte till med disken, satt och pratade med Carey ett bra tag och gick sedan ner i källaren med Will och lekte ett tag. 

Just nu pratar jag med Dannoliten i skype, och fick även precis ett meddelande från Carey om att hon jobbar hemma imorgon så att jag inte börjar förrän 8. Skönt! 
















En julkör stod utanför Cheesecake factory och sjöng julsånger




























Underbara glass




Sådana "hattar" gick väldigt många omkring med. 






































Råkade ta upp ett trasigt lysrör, och lysvätskan fastnade på mig. Vackert


















































 


Kommentarer
Annelie Andersson

Hej Johanna vad kul att läsa din blog och se alla bilder som du tagit i Chicago , kul att du trivs så bra, ha det bra, och fotografera mycket du tar mycket fina bilder. Kram Anne

2012-11-19 @ 05:29:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0