Perfekt Söndag

Idag har det varit en skön dag.
 
Jag vaknade dock tidigt, redan vid 7. Men känner ändå att jag börjar komma in i denna tidzon, vilket är grymt skönt!
 
Jag skypade lite med pappa. Grattade honom, då det är farsdag, och såklart hade min bror glömt det... Typiskt honom...
 
Skypade sedan med mammas släkt. Mamma och Mathias var hemma hos mormor och morfar med Anders, Maria, Wilmer och mammas kille Anders. Jättekul att se dem! 
 
Efter det gick jag ner och åt lite frukost. Julia var redan nere i köket. Familjen hade åkt till kyrkan, så det var tyst och skönt i huset! Haha.
 
Gick sedan upp och gjorde mig lite i ordning, och skypade sedan först med Tina, Ebba och Erik och sedan lite senare med Marita. Supermysigt!
 
Efter det ringde Hellen mig på skype, så vi pratade i ca 10 minuter. Superroligt att hon hörde av sig! Gjorde mig glad =)
 
Sedan åkte jag och Carey ut med bilen. Jag körde runt lite för att lära mig området, så Carey visade mig Nates och Wills skola. Sen berättade hon om lite regler osv. Sedan åkte vi och tankade, så har tankat en amerikansk bil för första gången! Haha. Dock var det precis som hemma. Det blåste även som tusan(!!!!) så när vi stod ute och tankade flög håret åt alla håll, det var svårt att stå still, då man nästan flög bort, och dörrarna på bilen, när vi skulle kliva in, bara blåste upp och var då svåra att få igen! Haha. 
 
Efter det tog jag och Julia bilen för att åka runt till lite olika affärer här i närheten. Julia visade mig Marshall, Walmart osvosv. Handlade lite godis, och Julia visade även en bra hårolja som fick följa med hem. Varför inte tänkte jag! Julia köpte även presenter till några vänner och familj, samt värdbarnen! 
 
Efter det började det verkligen ösregna, fast det var fortfarande varmt i luften, så det var skönt! 
Vi åkte till ett ställe som hette något i stilen med "Fridays". Var ett typiskt amerikanskt ställe, med bås och skyltar på väggarna. Med tanke på att vi var på ett typiskt amerikanskt ställe, tänkte jag att jag lika gärna kan äta något typiskt amerikanskt. Så jag beställde in ribs. Det hade en annorlunda smak, men gick självklart ner. 
 
Efter maten åkte vi till Starbucks, och jag köpte min första "dricka" därifrån. Dock, med tanke på att jag inte kan dricka kaffe, köpte jag en varm choklad, som faktiskt passade perfa i det regniga vädret! Julia och Carey tror dock att jag kommer att vara en kaffedrickare efter detta år, då Julia dricker X antal koppar kaffe om dagen, samt alla de andra svenska au pairerna som denna familj haft! Haha, så får se hur det blir med det!
 
Efter det åkte vi till bion. Skulle se "Pitch Perfect", vilket var en annurlunda film, samt en annurlunda "publik" i salongen. Haha. Bakom oss satt det en mörkhyad familj, bestående av en mamma och tre döttrar. För det första, de sparkade mig i ryggen ett bra tag. Sedan blängde Julia lite på de, så de slutade! Hahah. Sedan, när något roligt hände i filmen skrattade de så otroligt högt. Filmen handlade lite om sång osv, så när människorna i filmen hade sjungt klart, så applåderade de även, och jublade. Haha. Det är kanske vanligt här i USA, men detta beteende har jag inte stött på hemma i Sverige! Haha.
 
Efter filmen, gick vi ut i renget, som fortfarande inte hade slutat och körde hem. 
 
Nu har jag krypit ner i min säng, vilket är jätteskönt! Tog några få bilder idag, som jag lägger upp imorgon. Jag har min första jobbdag imorgon, så ska sova strax! Klockan är ju ändå 22.30 här i Illinois, men 5.30 i Sverige, så där börjar nog folk röra sig till jobbet strax! Sjukt det där...
 
Jaja, sängen var det! 
 
Tjing


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0