Söndag

Glömde att skriva igår, så tänkte passa på att skriva ett kort inlägg om vad jag gjorde igår.
 
Dagen började med att jag följde med familjen till kyrkan för första gången. När vi kom fram, så skulle jag hälsa på alla i församligen. Var bara att säga hej och vad man hette, så det var inte så svårt direkt, som tur var! Sedan var det dags för gudstjänst. Prästen pratade, det var en gossbelkör som sjöng och en kvinna som spelade piano. Sedan gick en kvinna upp på "scenen" och sa: "Alla de som är läskunniga, ställ er upp och sjung med oss". Då jag reste mig upp, liksom de flesta andra i kyrkan och sjöng en psalm på 6 verser. Otroligt vackert. Speciellt eftersom att orden var så lätta att uttala också... Ironi på hög nivå...
 
Efter att vi hade sjungit klart, så ropade prästen upp att alla barn skulle komma upp på "scenen". Så där satt det ett 10tals barn som pratade med prästen. De gick igenom vad vi skulle prata om idag, och sedan var det dags för barnen att gå till "barnkyrkan", där de får pyssla och liknande. Lite likt det svenska "kyrkans barntimmar", som jag gick på som liten. 
 
Kvar i kyrkan satt jag gå mellan Carey och Chris, och lyssnade på prästen. Höll verkligen på att somna några gånger, med tanke på att han babblade om någon från bibeln, som jag aldrig hört talas om, trots att jag konfirmerade mig och gick på näst mest gudstjänster av alla konfirmander i Eskilstuna år -08. Sedan pratade han även om något lejon, och då var jag helt lost. Förstod verkligen ingenting. Så satt där och smålog, som att jag förstod vad han pratade om. 
 
Efter en timme var det klart, och det var dags att gå ut från kyrkan. Då började prästen prata lite med mig, och han berättade att hans pappa var från Lund i Sverige. Han kunde inte Svenska med tanke på att han var uppvuxen här i USA, men ändå lite häftigt att han kommer från lilla Sverige. 
 
Det var även bookfair i kyrkan, så barnen fick välja en varsin bok som de fick av föräldrarna. De valde en  varsin Star Wars bok, som jag visar på bild i inlägget innan detta. 
 
När vi var hemma igen var det dags att äta lite. Jag skypade först med mamma, Hedda och Hampus, vilket var jättemysigt. Har inte skypat med Hedda och Hampus innan så det var mysigt. Så himla söt Hampus var. Jag tror inte riktigt att han förstår hur långt borta jag är, så han ville att jag skulle komma dit. Sedan när mamma och jag förklarade att jag inte kan det, eftersom att jag är så långt borta, sa han att jag skulle komma till dem genom min telefon. Haha, så sjukt söt. Om ändå det gick...
 
Efter att jag skypat och ätit åkte jag och Carey ensama till IKEA denna gång. Carey skulle köpa lite tillbehör till grejerna vi köpte för någon dag sedan. Var en jättemysig dag med Carey som jag uppskattar sjukt mycket! 
 
När vi kom hem gjorde vi iordning middag som bestod av kyckling och sedan gick jag upp och la mig. En väldigt skön söndag med andra ord! 


Kommentarer
Mamma

Underbart att höra att du har det så bra! Älskar dig <3

2012-11-27 @ 10:14:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0