Thanksgiving

Glömde helt bort att jag var ledig idag, så ställde klockan på 8 som vanligt, gick ner och skulle äta frukost och då frågar Carey: "Vad gör du uppe? Du är ju ledig" 
 
Jag stannade ändå kvar där nere och pratade lite med Carey. Hon berättade lite om vad som komma skall, i December, med "tomtefrukostar", julpyssel etc. Så hon frågade om jag ville följa med på det, och självklart svarade jag ja. De hade även redan köpt biljett till mig, men fick ju självklart välja om jag ville följa med eller inte. Men känner, att när man väl är i USA, så vill jga gärna göra så mycket som möjligt. 
 
Nu på morgonen har jag, Carey och Nate spelat lite spel. Vi ska snart gå ut och ta den klassiska "Thanksgiving-promenaden". Carey berättar att det är en tradiotion att man tar antingen en promenad eller tar en löprunda på Thanksgiving. Varför vet jag dock inte. Är superfint väder ute idag och 14 grader, så kommer nog bli en underbar Thanksgiving.
 
Jag trodde nämligen att Thanksgivingen skulle bli sådär, med tanke på att Chris och Will åkte till Texas för några dagar sedan för att träffa några släktingar där. Jag trodde då att de skulle bli kvar där över Thanksgiving och därför skulle det bara bli jag, Carey och Nate kvar här i Frankfort. Men som tur är, så hade jag fel, och Chris och Will kommer hem i eftermiddag och hinner därför hem till middagen med hela släkten. 
 
När vi kommer tillbaka från promenaden, så ska jag duscha och göra mig lite i ordning inför lunchen/middagen hos Careys syster, där Thanksgivingen kommer hålla till. Längtar!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0