Astrid Lindgren

Att komma på presenter till mina värdbarn, var absolut inte det enklaste jag skulle göra. Jag funderade ett bra tag och tillslut frågade jag Au pair Emil om hjälp. Han föreslog att jag skulle köpa Astid Lindgren böcker, fast på engelska. Gud vilken bra idé och fick hjälp av mamma att beställa hem två böcker. 
 
Problemet var bara, att jag inte skulle hinna få de innan jag skulle åka. Men, på grund av orkanen i USA så hann jag få böckerna ändå. Idag landade de i min brevlåda. Två Astrid Lindgren böcker. En Emil i Lönneberga-bok och en Bröderna Lejonhjärta-bok.
 
Det är den minsta killen som ska få Emil-boken och den största killen som ska få Lejonhjärta-boken. Den ena boken har större text och är tunnare, vilket passar bättre till den mindre. Den andra boken är tjockare och har mindre text och fler blad, därför passar den bäst till den större killen. Jag tror dock att båda böckerna är för svåra för barnen att läsa på egenhand, men då är det ju toppen att jag kan läsa de för dem. Sedan har de två böcker att kunna läsa själva när de blir äldre.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0