220413 - 230413 - Mysdagar med mina flickor

Först och främst vill jag säga att jag idag har vart här i 170 dagar. Helt sjukt vad tiden går snabbt. Jag har alltså snart varit här i ett halvår!

Två dagar på denna vecka har passerat, vilket har varit två mysiga dagar. Igår, måndag, var min första dag själv med flickorna. Gjorde i ordning frukost, fixade och körde K till skolan. Var då hemma med A tills klockan 12 då vi hämtade upp K igen. 

Var en fin och varm dag igår, så jag och A var ute en hel del medan K var i skolan. Det har även kommit upp massor av fina blå blommor ute i skogen vi bor i, vilket är supermysigt! Vårkänslor! 

På kvällen var jag bara hemma och kollade det senaste avsnittet av programmet med Ullaredsgubbarna som upptäcker Amerika. Skrattade nästan så jag grät. Så himla korkade snubbar. Skäms nästan när man hör människor prata så sjukt dålig engelska! Haha. Men men, det var skoj! 
 
Idag har  det vart sämre väder. Det har regnat och vart mörkt ute. Supertrist, vilket har resulterat till att vi har vart inne mestadels av dagen. Dagen började som vanligt med att jag gjorde frukost och körde K till skolan. Sedan lekte jag och A med play-doh, i playkitchen, kurragömma, målade och lekte "kalas", som verkar vara barnens nya favorit. Haha. 
 
Hämtade upp K vid 12, åkte hem och gjorde lunch, gick till brevlådan och hämtade posten och sedan var det dags för flickorna att ta en nap, och då passade jag även på att ta en nap på en timme. Så skönt! 

Flickorna måste ha vart väldigt trötta, för jag var tvungen att väcka upp de från deras nap. När de var vakna lekte vi "hund", "kalas" och "slide". Väldigt kul att leka med dessa barn, då de verkligen alltid är så glada och skrattar och uppskattar allt. De säger nästan i varje mening att de älskar mig, och att de har så kul, och de skrattar och kommer och kramar mig hela tiden. De är såå mysiga! 
 
Jag gjorde sedan snack och värmde mjölk och sedan var det dags att bada de. 
 
Efter badet, bestämde jag mig för att jag skulle laga middag, så frågade flickorna om de ville ha svenska pannkakor. De ville de gärna, då de aldrig smakat det förut. Så jag letade upp ett recept på internet coh tog fram alla ingridienser. Sedan satt vi alla tre på golvet och gjorde i ordning pannkakssmeten. Super mysigt! 
 
När vi nästan var klar med smeten kom min värdmamma hem från jobbet, och blev jätteglad över att jag lagade middag, då hon inte viste vad hon skulle laga. Så var kul att det uppskattades! För första gången blev även pannkakorna bra när jag stekte de. Haha. Brukar alltid antingen bli brända, klumpiga eller kletiga. Men denna gång, PERFECT! 
 
Pannkakorna uppskattades av alla i familjen, vilket var kul! Jag berättade att jag brukar äta pannkakor med sylt eller socker, men med tanke på att pannkakorna inte är så söta sig, bestämde sig de att vi skulle ha någon indisk grönsaksgrej till. Så de hade pannkakorna som "bröd" och sedan blandningen i och rullade ihop det. Det var tydligen jättegott. Själv åt jag bara med sylt, vilket de också provade som "efterrätt". 
 
Nu har jag duschat och gjort mig i ordning för starbucksmötet som är på tisdagar. Så jag och A (au pairen), ska snart åka dit. Innan ska vi stanna till och tanka, för bilen lyste gult på väg hem från K's skola idag, så tror det behövs så jag inte får motorstopp imorgon. Det vore dock typiskt mig att det skulle hända något sådant mitt ute i skogen! Haha.
 
Lite bilder från igår:
 

A fixar mitt hår


K tatuerade mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0