First time in Boston

Hade en toppendag med fina tjejer inne i Boston. Olivia och Dorie hämtade upp mig vid 11.30, vilket var jättegulligt av de. De bor långt ifrån mig, så åkte världens omväg för att hämta upp lilla mig, vilket var supersweet av dem! 

Vi åkte till en annan tågstation än vad man kan ta, då detta var billigare och det tog bara 15 minuter att komma in till Boston. Superskönt! 

När vi väl kom ut i Boston, kändes det inte riktigt som en storstad. Boston kanske inte är en storstad när jag väl tänker efter heller, haha, men kändes såå annorlunda mot Chicago. Ingenting negativt dock. Det som jag såg av Boston idag var hur vackert som helst! 

Vi skulle möta upp en tjej som Olivia kände, Alisa, och hennes pojkvän. Vi kom till Boston tidigare än vi trodde, så vi gick in i någon byggnad med hur många olika matställen som helst. Vi gick sedan och satte oss på någon stenbyggnad och pratade medan vi väntade på de två andra. 

Vi gick runt i en jättevacker park och satte oss på en bänk ett bra tag. Solen var så varm och skön, så kändes nästan som att jag skulle somna. Haha. 

Vi hade åt även lunch på "vapiano", vilket satt fint! Och vi passade även på att stanna till vid ett "ben and jerry", ställe och köpte oss en varsin glass och satte oss sedan i solen igen. 

Med tanke på att det var första gången jag var i Boston, så var det svårt att säga om staden var som den brukar vara eller inte. Enligt Olivia och Dorie var det färre människor än vanligt. Kanske var det för att det är en söndag, eller för vad som hände för en vecka sedan i Boston. Bombningen. 

Kändes lite läskigt att passera de avstängda gatorna, där bombningen skedde. Var poliser överallt och journalister med deras kameror. Kändes så sjukt att jag har vart på platsen, där något sådant hemskt har skett...

Efter promenaden i det vackra Boston gick vi till något köpcentrum för ett litet tag, innan vi bestämde oss för att åka hem. 

Var en supermysig dag med sol och mycket skratt. Trots att det fortfarande är jobbigt att vara borta utan sina vänner man skaffade i Chicago, känns det så otroligt skönt att jag redan har fått kontakt med några. Tyvärr åker Olivia, den svenska tjejen, hem inom en månad, vilket är trist, men får ta vara på tiden och försöka ses och umgås så mycket som möjligt! 

Vi pratade även om lite saker som kommer att ske. Olivia kommer tillbaka från sin resemånad i början av juni, och då hade Dorie tänkt att åka till NY och möta upp Olivia där och hon frågade ifall jag ville hänga på. Skulle vara jättekul! Så är bara att börja planera in det och lägga undan pengar! Tur dock att vi bara bor några timmar ifrån med buss! 

Mer inlägg idag kommer dock inte. Haha. Tog två timmar att ladda upp dessa bilder som är nedan. Förstår inte hur detta wifi kan vara så otroligt segt... The forest rules...



Gata


Promenad mot parken








Fina parken


Underbart vårväder!
















Blommor och hälsningar till Boston






















Sötnosarna Dorie och Olivia


Fina paret 


Dorie, Olivia och jag

På tåget på väg hem
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0