Underbar dag!

Idag har det vart en helt underbar dag! 
 
Dagen började med att jag gjorde frukost till mina sötnosar och körde sedan K till skolan. Jag och A hade en mysig dag, då vi lekte både inomhus och utomhus i det fina vädret.
 
Vid 12 satte sig jag, A och A (au pairen) i bilen för att hämta K i skolan. Efter det åkte vi och lämnade dessa busfrön hos mammadji och daddadji, förkortat MMDJs & DDDJs, vilket är min värdpappas föräldrar. Att det heter mammadji och daddadji är för att i indien så sätter man "dji" på slutet av personer och saker som man har respekt för. Jag har även blivit kallad för Johannadji någon gång av barnen, lite gulligt! 

Mammadji, eller betjänten eller vad det nu är, som jobbar där, lagade indisk mat, så det fick jag smaka, vilket var gott. Denna familj är vegitarianer, så var ingen kyckling massala som mamma har lagat hemma i sverige inte! haha. 

Jag och A (au pairen) skulle sedan åka till banken för att öppna ett bankkonto för mig, då Chase, banken jag hade i Chicago, inte finns i denna stat, haha. Så måste öppna nytt! När vi skulle gå, var båda barnen som klister på mig och ville inte att jag skulle gå, vilket jag uppskattade så sjukt mycket. Det visar bara på hur fästa de redan är vid mig, vilket jag ÄLSKAR! Vet inte hur många gånger per dag som iallafall K, den älsta, säger "Johanna, I love you soooo much! I love you to the sky, and even higher then the sky, to another sky!", till mig. Så söt! Och A säger också att hon älskar mig. Idag, när vi var hemme och lekte, så lekte vi bil, haha. Så vi gjorde en bil av kuddar och låtsades köra till mammadji och daddadji. Så hon sa "bye Johanna, I love you" och jag svarade "have fun, love you too!". Då sa hon "I need kisses and hugies before I go!" och sprang mot mig och pussade och kramade mig. Blir så glad! 

Iallafall, till saken, haha. När vi kommit iväg från huset, så åkte vi till banken och jag öppnade ett konto. Gick superbra och nu har jag äntligen lite mer pengar än 1 dollar som jag hade på mitt "Chase" kort. Eller okej, 1,06 dollar. Inte så mycket att skryta om direkt! Haha. 

Efter det åkte jag till Shop and Stop och handlade mjölk som mina värdföräldrar hade bett mig om, och sedan skulle A (au pairen) till tågstationen, för hon ska nämligen till Florida och möta hennes bästa vän från Tyskland, som konstigt nog råkar vara en tjej som var på trainingschool i NY samtidigt som mig. Har även träffat och pratat med henne. Lite skoj. Vad världen är liten...

Har aldrig kört till tågstationen förut, så var lite nervös över att hitta där ifrån själv, då jag inte har någon GPS i min bil. Men det gick så bra så! Hittade hem på första försöket genom att läsa på skyltarna på vägarna och genom mitt tydliga bra minne på alla siffror och vägnummer! Haha. 

När jag kom hem bytte jag om till shorts och lade mig ute i solen, som var starkare än 20 grader. Sjukt skönt! Var ute i en timma och sedan kom min värdmamma hem, så vi pratade, och sedan gick jag med henne in och satt med henne i köket medan hon gjorde mat. Hon berättade även lite semesterplaner  och jag visade även henne ett mail jag fick från skolan i Chicago jag skulle haft min weekendclass men var tvungen att avboka. Jag har nämligen nu fått mina 500 dollar som jag har legat ute med nu i 2 månader... Inte så konstigt att jag har fått leva på 1 dollar, haha. Mailade även min förra värdmamma för att be henne skicka över 50 dollar, som var debeteringsavgiften för att avboka classen. Hon sa innan jag åkte att de skulle betala det, så det kommer de inte få smita undan med! 

Nu har jag precis tagit en lång och skön dusch, och sitter och försöker kolla på tv3play, men mitt internet här i skogen är ju som det är, så har startat om programet 5 gånger nu, och det laggar som tusan. Kan se 1 minut av programmet på 10 minuter. Så stänger nog av detta snart. Haha. 

Imorgon är det min sista jobbdag denna vecka, vilket är skönt. Imorgon är det eventuellt partaj i Boston och sedan i helgen ska jag och Olivia och kanske någon mer au pair på baseball match, vilket kommer bli jättekul, om det blir av dvs.



Kommentarer
Mamma

<3 Vad kul det var och se dig idag. Love you!! Puss

2013-04-26 @ 19:34:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0