240813 - Boston and movienight

Hade blivit erbjuden att åka och kolla på yttligare 3 hus med familjen, men hade bestämt att åka in till Boston med de svenska tjejerna och möta upp Björn, så avstod det. 
 
Åkte hem till Julia till 10.30 och sedan åkte alla vi till tågstationen, som tog lite längre tid än förväntat då vi inte visste vart den låg. Haha. Vi kom iallafall fram tillslut, betalade parkering, köpte biljett och satte oss där. ca 20 minuter senare var vi framme. Vi missade egetnligen vår station, vilket visade sig vara bra, då vi kom ut på Chinatown istället och kom till boyltson street på en gång, vilket var vart vi skulle! 
 
Carro skulle byta ett par byxor hon köpt i NY så vi gjorde det och sedan gick vi till ett cafe och köpte lite matsäck för att sedan sätta oss i parken för att fika. Då smsade björn och frågade vart vi var, och strax efter det kom han och gjorde oss sällskap. Satt där och pratade ett tag innan vi gick vidare på lite shoppingrunda som Björn ville.
 
Med tanke på att Janni skulle jobba kväll, och jag inte visste om jag behövde jobba heller, och alla hade delat bil, var vi tvugna att säga hejdå till Björn vid 5 för att åka hemmåt. Var en kort, men kul dag med honom! 
 
När vi väl var framme vid parkeringen igen på Oak grove, tog det en timme att hitta hem igen, då vi tydligen tog en omväg där på motorvägen. Men men. Tillslut var vi hemma. Då var det bara för mig att köra hem Tankade på vägen. Kan säga att jag fick lite smått panik då lampan började lysa för tom tank när det var ca 25 minuter kvar till gasstation. Men jag lyckades! 
 
På kvällen hade barnen barnvakt så jag behövde inte jobba. Föräldrarna skulle bort, vilket jag med trodde att jag skulle. Hade pratat med en kille om fest, men han var lite konstig... När jag sa att jag behövde hans address sa han "okay, but then we can go out for dinner next week instead if you dont know where i live". Alltså, klart jag inte vet vart han bor om han inte sagt det? Aja, Blev movienight istället hemma hos Natalie, som är den nya au pairen istället för Dorie. 

Ash och Ellie kom och hämtade upp mig och sedan åkte vi till Stop and shop och handlade lite gott och hyrde någon konstig film från Red box. 

Hade en jättetrevlig kväll med massor av prat och mys med gottigheter. Blev en bra helg trots allt!
 
 
 
Bild från Julias blogg (länk till julias blogg)
 
Bild från Julias blogg
 
Bild från Julias blogg
 
Bild från Julias blogg
 
Bild från Julias blogg
 
Bild från Julias blogg
 
 
 
 
 
 
 
 


 
 
 
 


 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0