Indiska bröllop

Har kommit hem efter att ha sagt hejdå till tre fina vänner jag skaffat mig här borta som åker hem till Tyskland och Italien inom nästa vecka. Jag åker imorgon till NJ igen till min värdmammas föräldrar så kommer inte hinna träffa de igen. Lite trist, men vet att jag iallafall kommer träffa Julie och Dorie i Europa igen =)

Så, imorgon åker vi till NJ för att stanna där tills på måndag. Det är bröllop och 5 andra event, vilket jag inte riktigt vet vad det är och är osäker på om jag ens är bjuden till bröllopet och de andra eventen, men det visar sig. 
 
Jag är även osäker på hur vi kommer bo denna gång vi bestöker NJ. Vet inte om vi kommer bo på hotell alla dagar eller om vi kommer bo hemma hos min värdmammas föräldrar någon natt. Jag hoppas verkligen att vi kommer bo hos de någon natt iallafall så att jag har tillgång till dator och internet. 
 
Jag är väldigt nyfiken på om jag är bjuden till bröllopet eller inte. Det kommer vara ett indiskt bröllop och min värdmamma sa att det kommer vara över 500 människor är?! 500?! Hon berättade att alla Indiska bröllop är stora men att hon bara ville ha ett litet bröllop när hon gifte sig så det var "bara" 200 människor där. Hon berättade dock att de var tvungen att ha en till fest så att alla andra 500 från min värdpappas sida kunde komma och fira de, som hans mamma ville. Aja, ska bli spännande iallafall ifall jag får komma. Vore trist om jag behövde följa med till NJ bara för att sitta barnvakt. Då känns det inte riktigt som att man är inräknad i familjen längre... Skulle även vara ganska fränt att få klä upp sig i indiska kläder och smycken.
 
Nu ska jag lägga mig. Imorgon börjar jag vid 9, vilket är skönt. Ska hämta tjejerna hemma hos deras kusiner som de tydligen sover över hos och sedan åka direkt till deras simning, och min med för den delen, då jag måste vara i vattnet med A. 
 
Nästa uppdatering kommer förmodligen i NJ, annars hörs vi när jag kommit hem därifrån =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0