Min vecka

Ännu en vecka har flugit förbi här på andra sidan jorden. Jag räknade precis ut att det är 12 veckor kvar jag har att jobba. 12 veckor! Vilket innebär att det bara är 3 månder kvar. Japp, imorgon har jag vart här i hela 9 månader, vilket betyder att jag vart här 3/4 av mitt år. Bara helt sjukt...
 
Veckan har varit helt okej. Barnen har varit lite upp och ner, men det känns som att K börjar bli mer stadig nu, vilket är jätteskönt.
 
Barnen har vart på tenniscamp, swimmingcamp och summercamp, så de och jag har haft fullt upp. Det är så mysigt att de de spela tennis. Rackerna är så otroligt gigantiska så de orkar knappt hålla upp de, iallafall inte A, haha. 
 
Swimmingcampet var också väldigt kul, då jag var tvungen att vara med i vattnet, då A egentligen är för liten för att vara med på det campet. Men det gjorde mig ingenting. Egentligen är det inget bra när barnen inte lyssnar på ledare osv, men när båda barnen vill vara med mig istället för ledarna, blir man lite stolt över sig själv.
 
I måndags efter jobbet, hämtade jag upp Caroline och vi åkte sedan ut på äventyr till Salem, där vi hade tänkt att äta middag. Salem är en stad som ligger ca 25 minuter ifrån mig. Salem kallas även för "halloweenstaden", då gatorna är namngedda till "skräck ord", och det finns massa butiker som är häx och monster inspererade året om. Det är även många skräckfilmer som spelats in i denna stad, så det var kul att få gå dit. Vi gick till en restaurang som hette något på Victoria som låg precis vid hamnen. Just då kändes det som att vi var tillbaka i Sverige. Det låg segelbåtar och stora båtar överallt i hamnen, det var ett stort skepp som låg på land som påminde om "gustav vasas skepp" lite grann, klarblå himmel och för en gångs skull sol på kvällen, då det annars blir så otroligt mörkt så snabbt här. Det saknar jag med Sverige, kvällsljuset.
 
Till Salem kommer jag iallafall åka tillbaka till. Otroligt fin stad! 
 
På tisdagen var det LCC möte. Vi skulle spela minigolf och sedan äta glass på mitt favoritställe, Richardssons. Var otroligt mycket mygg, att inte ens medlet som Janni hade med sig hjälpte ett dugg. Vi blev indelade i lag, 5 i varje, och jag fick vara "kapten" i mitt lag. 
 
Med tanke på att jag har min curfew till klockan 10, och alla var mer sugna på glass än att spela klart golfen, stannade vårt lag på hål 10. Jag kom 2a på dessa hål med 36 slag!
 
På dagen på tisdagen hade jag även haft playdate med barnens kusiner och deras au pair. Vi åkte in till Manchester och lekte i lekparken och tog sedan en lunch på en restaurang vid vattnet. Efter det åt vi glass på mitt andra favoritställe, såklart ;)

I onsdags gjorde jag ingenting speciellt alls. Åkte bara till lilla mallet för att möta upp Dorie så att hon kunde få sin scrapbook. Jag tyckte att jag skrev många sidor till Julie, då jag skrev 12 sidor. Men till Dorie skrev jag 22! Galet! Hon skickade iallafall ett sms till mig senare när hon läst det, och sa hur fint skrivet det var. Blev glad att det dög!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0