På senaste tid

Nu var det ett tag igen.
 
Bröllopet i NJ vad fantastiskt. Världens upplevelse! Ska blogga om det någon dag, och lägga upp alla bilder. Känns som att det är bättre att jag väntar att skriva om det tills jag fixar bilderna. 
 
På sistonde har det då vart bröllop, träffat Svenskarna för allt för många utemiddagar, vart och shoppat lite smått och gått, haft LCC möte på stranden med pizza, har lagat indisk mat helt själv för första gången, har tagit promenad på stranden och letat efter vänner och sist men inte minst vart på en riktig "american pie" house party. Så jäkla kul!

Ska skriva mer om allt det här och mer senare. Nu ska jag iväg på bio, då Ruby och Anna tydligen inte vill svara på mina sms och samtal. Jag blev nämligen bjuden ut till Björn på lite mys hemma hos honom, med lägereld, kanot, spel osv. Ruby skulle köra så hon sa att jag kunde åka med. Men nu vill de tydligen inte ha mig med längre, så får gå på bio istället. Hade dock vart kul att träffa Björn. Var länge sedan.
 
Ash ska komma och hämta mig när hon har ätit, då bion börjar 8.15. Är hemma själv hela helgen och är ledig på måndag, vilket är otroligt skönt. Janni är också ledig på måndag, vilket är askul, så vi funderar på att åka till Maine imorgon och stanna i en stuga över natten till måndag. Hoppas det blir så! 
 
Har nu även lutat ännu mer till att stanna i ett halvår. Mycket har hänt där hemma och vänner ska börja plugga till hösten, vilket innebär flytt till andra städer. Känner då inte att det riktigt är något att komma hem till. Visst, familjen och vännerna kan man träffa ändå, men trivs fruktansvärt bra här nu, och de svenska tjejerna är så härliga och har planerat in så mycket, som konserter, resor till Miami, skydiving, forsränning och mycket mer, så det gör ju en lite lockad till att stanna. 
 
Ska skriva ihop en lista på för - och nackdelar till att stanna och åka hem. Hem till mitt andra hem. Eller tredje, föresten...
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0