2013

Under mitt 2013 så har jag vart med om otroliga och mindre otroliga upplevelser. Hela 2013 har jag spenderat utomlands, vilket jag för ett år sedan aldrig trodde jag skulle göra. 
 
Jag har träffat så otroligt mycket nytt folk, jag har lärt mig om två nya kulturer, indisk och amerikansk, jag har tagit hand om 4 olika barn, jag har firat jul på två olika ställen, jag har levt som vegitarian, jag har jobbat allt för många timmar, jag har lärt mig att tänka på andra och inte bara mig själv, jag har blivit ansvarsfull. Jag har även rest en hel del.
 
Allting började i NY och på trainingschool, där jag träffade alla au pairer för första gången den 4 November. Efter det åkte jag flyg, helt själv, till Chicago, för att träffa min värdfamilj, som jag trodde skulle vara den enda familjen för mitt äventyr. Jag såg allt möjligt i Chicago, the bean till aquarium. Jag firade jul i Indiana och jag firade nyår i NYC och framför balldrop. Det blev vår, och jag träffade min bästa vän, Emma. Vi åt allt för mycket mcdonalds och gjorde lite allt för många craxy stuff. Vi åkte ut till Illinois universitet och festade på hotell, hos en tjej, på en fest, och på en klubb. Jag trodde jag skulle behöva åka hem till Sverige igen för att jag var allt för full, och det kom poliser till festen. Som tur var hade vi tur och inget hände. Jag tror det var för att jag gömde mig under ett bord i en garderob... 

Michelle fanns alltid för mig, och vi hade många hemmakvällar hos mig framför tv, med class och chatroulette. Träffade många knasiga killar på den hemsidan och vi bjöd även över två amerikaner till mig över jul. 
 
Vi firade St patricks day inne i Chicago framför michigan river, som de färgade grön. Mycket häftig upplevelse. Jag skulle åka över till Emma på kvällen, för att vi senare skulle ut på en club, då jag backar in i garaget hemma hos mig, och hela garageporten går sönder. Jag och Emma kom ut iallafall, och allt löste sig. Hade en kul kväll!
 
Det blev april, och jag hade äntligen börjat vänja mig med alla vänner, barnens aktiviteter, familjen, språket och att hitta omkring, då jag hamnade i rematch. Veckan under rematch var väldigt jobbig, och jag trodde under hela processen att jag faktiskt skulle behöva åka hem. Utan stöd från Emma, hennes värdfamilj, Michelle och mina vänner och familj hemma i Sverige hade jag kanske vart det. Men jag var stark, starkare än jag någonsin varit och tog mig igenom detta. Jag fick först bo hemma hos min LCC, som faktiskt var orsaken till att jag var i rematch. Efter många om och men fick jag flytta in hemma hos Emma. Oturligt nog skulle de till Florida, JUST den veckan som jag var i rematch. De erbjöd sig att jag fick bo hemma hos de medans de var borta, men jag valde att bo hemma hos min LCC tills de kom hem. 

Jag försökte att inte tänka på att jag var i rematch. Allt var som vanligt, bara att jag sov längre och hjälpte till att ta hand om andra barn. 

Med 3 dagar kvar i min rematch, får jag en match från en familj i Boston. Hoppet hade nästan runnit ur sanden. Familjen vill prata med mig, vi mailar, vi skypar och sedan var det klart. Jag skulle få flytta in hos en familj i Boston. 

Redan på söndagen kom min LCC och hämtade upp mig hemma hos Emma. Det var ett otroligt jobbigt hejdå, och jag grät hela vägen till flygplatsen. Lättnaden när jag landar på flygplatsen, hämtar mina saker och familjen kommer där. De packar in mina saker i bilen och barnen ville båda hålla mig i handen. Föräldrarna berättade för mig att de inte vart så mot NÅGON, så första intrycket var väldigt bra. Vi åkte och hade brunch på cheesecake, som skulle bli ett av mina favoritställen, till en början... Vi åkte hem till huset, där deras dåvarande au pair fortfarande var. Stämningen var lite stel, vilket är förståeligt. Gick upp på mitt rum och grät. Allt kändes så konstigt. Kommer ihåg att jag ringde Michelle på skype det första jag gjorde, vilket inte gick så bra, då internetet inte är snabbt. På kvällen åkte vi alla till olive garden och hade middag. 
 
Att komma ny, igen, var väldigt jobbigt. Var bara att vänja om sig med allt. Alla var dock väldigt välkommande och det tog inte lång tid innan jag hittat mina första vänner i usa, Dorie och Julie. Vi gjorde allt tillsammans, vi festade, vi festade och ja, festade. Många kvällar hemma hos Candi i hennes jaccuzzi, fest hos randomkillar, och party inne i NYC, som är en annan historia. Väldigt kul hade vi tillsammans iallafall. 
 
Det blev Juli-Augusti, och det var dags för många att åka hem, inklusive Dorie och Julie. Vi hade hejdå fest för tre tjejer hemma hos en au pairs kille Travis. Var en av de roligaste festerna jag vart på med beerpong, andra drickspel, bad i havet och somnar i en soffa. Otrolig mysig sommarkväll med allt för många myggbett... 

Det kom även väldigt många svenskar under den perioden, som idag är mina bästa vänner här borta. Julia, Caroline och Janni var de som jag umgicks med mest. Vi åkte och festade hos killar jag snackat med i Boston och andra ställen, vi åkte till olika stränder, vi shoppade och gjorde utflyckter. Julia hade en kväll träffat en kille på en gasstation och blivit medvjuden på världens fetaste fest, som vi drog till. Skriket vi gjorde när vi såg alla tusentals bilar, typ, och allt folk. Snygga collegekillar. Så typisk american pie som man kan komma. 
 
College började, och festerna blev färre. Jag och Janni började på Harvard som idag är avslutad, tack gode gud.
 
Jag tog även två kurser på Silverbay, där jag träffade helmysiga människor som rökte på allt för mycket weed. För weed, det är något utav det vanligaste här, och även tillåtet. Sjukt.
 
Jag har dejtat en hel del. En del knasbollar, men några som jag känner att jag kommer hålla kontakten med ett väldigt bra tag, om inte livet ut. 
 
Jag har fått söka på google om vart jag ska, då jag varken har en smartphone eller gps.
 
Jag har vart och fotograferats med mina fina värdbarn för Cultural Care kampanien. 
 
Jag fick punka på bilen efter att ha köpt glass till barnen på Memorial day.
 
Jag har klättrat i berg i NH.
 
Jag har vart i 7 delstater; Illinois, Indiana, New Jersey, New York, New Hampshire, Massashusets och Connecticut, vilket faktiskt var mitt första mål med usa, att minst besöka 7 delstater. Jag har även vart i Canada en gång, och kommer bli yttligare en gång redan imorgon. 
 
Min fina mamma och bror kom och hälsade på mig. Det gick inte längre än 30 minuter innan vi redan hade skrivit historia. Vi var med om en krock. Någon jäkel tvärnitade framför mig, och jag var tvungen att göra samma sak. Bilen bakom mig hann inte med och körde in i mig. Ingen kom till skada förutom min bil, som han fick stå för. 
 
Hade förövrigt en väldigt bra tid med min familj. Vi besökte Boston och hade några dagar i NYC där vi hann se det mesta. 
 
Jag var i Canada och Niagara fallen över en weekend och hade the time of my life. Att för första gången få köpa alkohol LAGLIGT var en fin känsla. Att även få gå ut på klubbar utan att behöva vara nervös för att de ska släppa in en eller inte, vad inte helt fel den heller. Åker för övrigt till Canada imorgon igen, och hoppas på en minst lika mysig vistelse. 
 
Det blev halloween och jag och Julia drog på en spontanare i New Hampshire hos en kille jag träffar. Väldigt lyckad kväll och öl ur en tunna med slang. Så amerikanskt! Och ja, jag har börjat gilla öl. Jag kan vara sugen på en öl. Detta land har förvandlat mig helt och hållet.
 
Det blev även jul, vilket firades i NJ, där jag vart en hel del under min andra del av mitt år. 

Och nu sitter jag här. 3 dagar kvar till ett nytt år. Jag kan inte riktigt förså hur mycket jag har hunnit med under mitt år. Bra som mindre bra saker. Men det viktigaste av allt, jag har vuxit som person och gjort det bästa av ALLA situationer. Ångrar absolut ingenting. Jag är väldigt stold över mig själv och vad jag har gjort. Jag har nu 4 månader kvar, vilket jag ska göra till den bästa tiden någonsin.
 
Tack alla som gjort detta år ett minne för livet!
 
 
 
En gammal bild. Men vad gör det? Jag är glad!


Kommentarer
Marita

År 2013 har verkligen varit ett händelserikt år för dig! Jag önskar dig en trevlig resa till Canada och ett riktigt gott nytt år 2014! Kram ♡

2013-12-30 @ 00:31:10
Marita

År 2013 har verkligen varit ett händelserikt år för dig! Jag önskar dig en trevlig resa till Canada och ett riktigt gott nytt år 2014! Kram ♡

2013-12-30 @ 00:39:51
Mamma

Vilket år!!! 1000 saker har du varit med om, bra som dåliga :) Hoppas att dina sista 4 månader bara blir TOPPEN!!! Älskar dig!! Puss <3<3<3

2013-12-30 @ 08:16:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0