Julafton och Juldagen

Igår var det Julafton. Hade jag inte loggat in på fb och sett alla statusuppdateringar och gått in och kollat bilderna på Instagram hade jag aldrig gissat att det var jul. Nolljulkänsla. Dagen bestod av jobb från 9am-10pm. Gick upp tidigare för att skypa med mamma och familjen på hennes sida, öppnade mitt paket jag fått hemifrån och fick se när Wilmer öppnade massor av paket, då det var han som hade flest. Precis när Kalle Anka började började jag jobba, så var bara att lägga på med tårar i ögonen. 
 
Dagen var väldigt jobbig, och förstår fortfarande inte varför min familj inte vill umgås med med barnen. Min värdmamma åkte och klippte håret, fixade sina naglar och shoppade, min värdmorfar var på banken, min värdmormor jobbade och min värdmammas bror jobbade också. Min värdpappa kom hit sent igår kväll, så det var jag och barnen själva i detta hus. 
 
Vi tog en långpromenad i området på över en timma i strålande sol och ingen snö på marken. När vi kom in lekte vi med lite blocks och sedan var det dags att laga mat. Efter maten la jag de till nap nästan på en gång, då jag ville skypa med pappa familjen på hans sida. Var jättemysigt att se alla, fast samtidigt väldigt jobbigt, då det faktiskt är andra året i rad jag är borta. Fick prata lite med alla iallafall, och mina minsta kusiner har blivit så stora... Man känner knappt igen de... 
 
På kvällen var det priya didis födelsedag, vilket är mina värdbarns stora tjejkusin. Kommer dit och så vanligt är man den enda blonda i hela huset, omringad av allt för många indier. Det är faktiskt väldigt jobbigt att inte ha någon att prata med. Ingen är ens intresserad av att prata med mig. Var flera gånger som jag blev lämnad ensam vid matbordet för att de andra gick iväg. Slutade med att jag frivilligt gick ifrån och lekte med barnen. Kände att de var de enda jag kunde vara mig själv med och faktiskt få prata med några, sen att mina värdbarn älskar mig och vill vara med mig hela tiden är bara ett plus. 
 
Var hemma strax efter 10 och då gick jag in på mitt rum och kollade klart på alla julkalenderavsnitt. Fint men lite sorgligt slut! Haha
 
Idag blev jag väckt vid halv 9 av min värdmamma för att det var, dududududuuuu, PAKETÖPPNING! Trodde inte att vi skulle ha någon paketöppning och blev därför väldigt glad! Barnen gillade mina presenter, och nu medan jag skriver detta hör jag att de spelar mitt Hello Kitty Bingo som jag köpte till K. Jag fick också lite saker som; En mössa, vantar, en halsduk, en fin chokladask (Denna familj har lärt sig att jag ÄLSKAR choklad), ett halsband, ett läppglans och ett glitternagelack som min värdmamma sa "its perfect for new years eve". Tackar vädligt mycket för presenterna jag fick. Saker är inte hela världen, men när jag ändå lagt ner tid och pengar på saker till denna familj och allt som jag faktiskt gjort för de, kände jag att det minsta de kunde göra för mig var att ge mig något iallafall. 
 
MIna presenter blev också uppskattade. Dock blev det lite fail, då jag inte skrivit något namn på kortet bilden som var till Nani och Nana, så mina värdföräldrar öppnade kortet... Känner mig dum nu att inte Nani och Nana fick något, men ah... 
 
Dagen till ära fick jag även vara LEDIG! Halleluja! Har aldrig fått vara ledig "bara för att", så blev väldigt överaskad! Sitter nu på mitt rum efter att ha tagit en 2 timmars nap och kollat på en svensk deckare. Funderar på att gå och ta något att äta, men då vet jag att jag kommer bli fast där ute med barnen. Väntar nog tills klockan blir 6 när de äter middag så kan jag smita ut och ta något jag med. Man får inte vara dum... ;) 
 
Jag fick även fina saker hemifrån. Av min mamma fick jag en fin klänning, godis och mycket pengar på kontot... Av mormor och morfar fick jag julgodis och mycket penagr på kontot... Fick teckningar av Wilmer, som kommer pryda min vägg! Fick även massor av pengar av pappa, Hasse och Marita och morbror Anders. Uppskattas något otroligt!! 

Jag blev även väldigt glad!! Min värdpappa kom som sagt sent igår kväl, och han hade då hämtat posten. Jag hade fått ett till paket från Sverige från Hasse och Marita! Så jag öppnade det idag, och i det var det en fin tomde, några prydnadshjärtan, 4 daim, en chokladkaka, en nobleseask och två fina kort!! Jag är så otroligt tacksam för allt de gör för mig. De är två av de som faktiskt har hört av sig mest, bryr sig mest och som jag vet följer mig på bloggen och faktiskt vill ta del av mitt äventyr. Jag vet att de inte har det lätt just nu med allt, och jag stöttar er från andra sidan jorden, men att veta att ni finns där och bryr er, betyder något otroligt för mig. Kan inte ge er fysiska kramar, så skickar iväg miljontals till er nu. Ni är underbara ♥
 
Julen blev alltså inte så tokig ändå. Under dessa två jular, borta från min familj, har jag lärt mig att uppskatta allt så mycket mer. Jag har varit väldigt självisk, bortskämd och tagit saker för givet. Nu, när jag vart borta så pass länge har jag uppskattat allt så mycket mer, värderat allt mer och att man ska ta sin tid att göra saker för familj och vänner när man faktiskt kan, att man inte ska skjuta på saker som betyder så mycket för en. Jag längtar väldigt mycket tills jag kommer hem nu och får träffa alla igen. Bara 4 månader kvar och sedan ses vi. Finns nog INGEN som längtar mer än jag. 
 
God jul! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0