Julbakning

Köpte ett gingerbread house till barnen förra veckan, så idag tänkte jag att vi kunde passa på att bygga det, då de är lediga från skolan på torsdagar och att vi åker till NJ på söndag och är där över jul, så det passade bra! 
 
Jag vet inte hur många gånger jag försökte få ihop det där huset med glasyren, men det gick verkligen inte. Det bara ramlade ihop och jag var sjukt gladdig av all frosting. Efter många om och men bestämde jag för att ge upp, och att vi fick dekorera delarna hur vi ville istället, vilket jag tror barnen tyckte var roligare iallafall, då de annars bara hade kollat på medan jag byggde huset, då det till och med var för komplicerat för en 20åring... 

Dem tyckte det var jättekul iallafall, så det var lyckat! Inte lika lyckat för mig som fick städa undan allting, glasyer på alla möbler, godis på golvet och skräp att kasta. Vi hade väldigt kul ialalfall. Med tanke på att åker till deras farmor och farfar på torsdagar, så hade vi inte mycket tid tillsammans, då jag kör över de vid 12. Jag var tvungen att åka och handla ägg, och hade då bara tänkt att åka till affären när oss och handla det, men kom på att jag varken hade pengar på mitt kort eller bensin i tanken, så fick först åka till banken för att lämna in min check från förra veckan, sedan åka till affären och handla ägg, och jag köpte även inslagningspapper, och sedan vidare till bensinmacken. Väl hemma så var klokcan 11.30, så det var bara för mig att packa deras väska, städa upp all disk och sedan sätta på de kläder igen för att skjutsa iväg de. 

Farmorn var ovanligt trevlig mot mig idag. Hon tackade så mycket för alla grejer och önskade mig en trevlig dag. Vad har hänt?! Tror hon har insett hur mycket barnen faktiskt tycker om mig och då känner väl hon att hon inte har något annat val än att vara lite trevlig hon också. 

Nu sitter jag hemma i soffan under en pläd och har precis kollat klart på de senaste två avsnitten av paradise hotel. Ska kollla på dagens avsnitt av julkalendern nu och sedan ska jag nog gå upp på mitt rum och slå in paketen som jag faktiskt inhandlat. Måste fixa klart allt innan söndag, helst allt imorgon. Ikväll är det au pair möte, vilket jag inte ser framemot. Alla våra möten måste man verkligen betala för, vilket suger. Detta mötet är någon scarf-bytning, så alla måste köpa en halsduk som man sedan ska ge bort till någon annan och sedan får man en tillbaka. Så onödigt... Speciellt när jag vet att mer än hälften av alla au pairer lär ju inte ha köpt något fint som man faktiskt kan tänka sig bära. 

Slänger upp lite mysiga bilder från dagens bakning;
 

Ansiktsuttrycket när man blir påkommen av att äta glasyr... 


Tomteverkstaden


Mitt försök av en tomte


Koncentration


Messy fingers




En snäll au pair lät barnen slicka av glasyren från sina händer. De njuter verkligen


Klart!




God Jul!


Två av världens sötaste barn...





 


Kommentarer
Mamma

FIna tjejer, härliga bakverk och världens underbaraste dotter. Du är bara såååå bäst :)Älskar dig!!! Puss <3<3<3

2013-12-20 @ 08:56:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0