Fredagsnöje

 I fredags så gick jag till biblioteket som vanligt med min lilla gossebjörn. Lånade böcker och spelade lite spel. 

På eftermiddagen körde jag N till ett födelsedagskalas han skulle på. Var sjuktsvårt att hitta dit, då adressen inte fanns i GPSen (?!). Men hittslut hittade jag dit, utan någon hjälp! Kände mig skapligt stolt då, så skrek nästan av glädje. Haha! N var också glad eftersom han kommit fram ;). När vi kommer dit är det redan massa folk där. Vi lämnar över presenten och N får gå in till hoppstället. De hade kalaset på  "jump Zone", så det var massa hoppborgar och liknande.
 
Helt sjukt egentligen att man gör sånna kalas för barnen. Jag tyckte minsann att mammas hemmagjorde fiskedam och lekar i sitt hem dög hur bra som helst när jag var liten, men så är det tydligen inte här i staterna. Här vill man visa upp sig, och istället för att bara bry sig om att barnen har det kul, gör man det "maffigt" bara för att få de andra föräldrarna till barnens kompisar att tro att man har pengarna osvosv. Är vad jag tror ialalfall. Iallafall, det jag ville komma fram till med det, var att när föräldrarna väntade på sina barn, så stod de och pratade med varandra, och kollade inte på barnen.
 
Ett exempel var en mamma, som höll på med sin telefon istället för att trösta sin son som gjort sig illa och ville sitta i mammans knä. Förstår inte... Status är tydligen viktigare än att ta hand om sina barn... 
 
Det var även ca 6 mammor, som stod i en ring typ, skrattade, pekade på folk och snackade skit om andra som var där. Vad är det för förebilder till sina barn egentligen? Inte konstigt att barnen till dem skötte sig dåligt på kalaset.
 
Det var även en man som trodde att jag var N's mamma... Haha, första gången någon tror att jag är gammal istället för typ 10 år.....
 
När barnen hoppat i ca 1.5 timme, var det dags att gå in i kalasrummet och käka pizza och äta tårta.
 
Det fanns även ett bord med mat för föräldrarna. Även ett sätt att visa att det inte bara är ett kalas för att låta sitt barn ha kul.
 
När kalaset var slut, fick barnen en partybag med lite leksaker i, och jag och N åkte hem.
 
När jag slutade, så gick jag upp på mitt rum och slappade bara. Och sedan när Michelle slutat kom hon över hit! Vi satt som vanligt bara vid datorerna och flummade. Båda var dock så trötta, men jag måste nog ha vart värst, för jag somnade... Haha. Michelle åkte sedan hem någongång på natten! 
 

Paketet


Inbjudan + min tumme med ett svampbob plåster! 
















Hoppborgarna


Vacker
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Johanna Granlund

Ett livs äventyr

RSS 2.0